• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Lågvattenmärke

Jag tycker att det finns en del som målar forumet med massa lågvattenmärken. Varför inte använda chatten? Där kan man snacka om allt, även gallimatias.

Trams

1; sa:
Jag tycker att det finns en del som målar forumet med massa lågvattenmärken. Varför inte använda chatten? Där kan man snacka om allt, även gallimatias.

Ja, t ex tråden som inleddes med att Roland Jatko kommenterade ett uttalande av Josef Rakoncaj om kvinnor & bergsklättring på min hemsida. Den tråden urartade sedan till ett allmänt tramsande. Sådant hör definitivt hemma i chatten.

Mvh Petra
[Ändrat av madir 2003-02-03 kl 14:22]

hmm.. så här är det nog tyvärr, vissa av oss är väldigt aktiva här på forumet och då blir det lätt en massa interna diskussioner och skämt i tid och otid.. Jag är själv grymt skyldig till detta, jag vet inte men det känns som det blir mest i "fåniga" trådar som vissa spårar ur(skyldig igen), detta utan att anklaga någon specifik tråd(jag vet åxå att det inte är mitt jobb att avgöra vad som är en fånig tråd..bla..bla..bla)!

Men jag har full förståelse för att det kan upplevas irriterande och meningslöst med dessa interna diskussioner, ofta så är det svårt att utläsa vad någon menar när det bara är text... Trots alla smilies och annat som används för att markera ironi eller likande.

Mitt stora problem är att jag får blodvittring så fort jag märker att folk s´ka va så s*t*ns politiskt korrekta och märkvärdiga, tyvärr så växer hornen och jag måste lägga mig i... Hade folk levt hälften så jämlikt och kärleksfullt som dom vill ge sken av så hade vi haft fred på jorden sedan länge, tyvärr så är det inte så utan jorden befolkas av skenheliga hycklare som säger en sak och gör en sak.. Skulle sedan någon ha åsikter om detta så är det ju sååååå hemskt när deras lilla hycklar värld rasar samman!!

.

[Ändrat av FJS90/91 2003-02-03 kl 14:57]

FJS90/91; sa:
hmm.. så här är det nog tyvärr, vissa av oss är väldigt aktiva här på forumet och då blir det lätt en massa interna diskussioner och skämt i tid och otid.. [Ändrat av FJS90/91 2003-02-03 kl 14:57]

Väldigt aktiva hmmmm. Man undrar ju vissa överhuvudtaget har något annat att göra att häcka framför burken?

mattias:)

Mer trams

Ibland tramsas det så mycket att man inte alls orkar läsa. När antalet inlägg i en tråd blir många orkar man inte öppna tråden, för oftast är det nya inlägg som innehåller samma sak som tidigare, eller så har det spårat ur och blivit trams. Läser ni alla andra inlägg i tråden innan ni skriver egna? Ni som startar nya med exakt samma frågor som funnits för bara någon vecka sedan, letar ni efter tidigare information i forumet? Allt emellanåt ser jag frågor som jag kanske skulle kunna svara på, men ids inte eftersom frågan besvarats ganska nyligen.
\C

En massa blajs

Det är ju oundvikligt att man efter några års debatterande, lär känna ett antal personer här på utsidan.
Samtalstonen blir naturligtvis en smula anpassad, med en del skämt och ironi.
Men är det fel då?
Är det inte det som gör utsidans forum så speciell?

Vill man inte bli störd i sitt kunskapande, finns ju bokhandeln, Google och biblioteken.
Eller gå till utsidans recensionsbank direkt, enkelt och smärtfritt.:(

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg