Lagt till sovplatser

Hejsan östgötar !
Jag var inne på sovplats.se o lade in två nya platser, ska nog lägga in flera vartefter.
Den ena var Magnehulteån, den andra Magnehulteån 2 , .
Jag fick inte till koordinaterna som de skulle vara.
Men här är dom.
Koordinater enl. Länskartor

Magnehulteån, vindskydd RT90 6521241- 1512909.

Magnehulteån 2 kolarkoja RT90 6521191- 1513076

Bilagor

• PICT0008.JPG
    PICT0008.JPG
    119.8 KB · Visningar: 1,700
  • PICT0023.JPG
    PICT0023.JPG
    166.5 KB · Visningar: 2,045
Tack Peter!
Jag hade ingen aning om sovplats.se. Ska bli intressant att följa och se om den fylls med sovplatser.
/Martin

Jag var ute nu i helgen, igen och hittade ett vinskydd vid övre Glottern mellan kolarmilan och Höknäset. Det måste vara relativt nybyggt för jag har aldrig sett det tidigare.
Det bästa var att där också finns en vedeldad bastu, den skall jag prova i vinter...
Passade på att filma lite till hemsidan.
http://www.youtube.com/watch?v=hBHGslW2Nng

Senast ändrad:
Alla bilder och filmklipp är tagna med min kompaktkamera Fuji Finepix F11 därav kvaliten på ljud och bild..! Men det är på gång med nytt inköp av en riktig videokamera.

Jag önskar att jag hade en "riktig" steadyCam men jag använder mitt lilla stativ (Hama Star 700)
Skruvade fast kameran och vinklade den bakåt med videohuvudet. Sen är det bara att hålla i stativbenen med kameran lagom över marken typ "hundperspektiv"

Problemet med kompaktkamror är att det inte går att se vad man får med i alla lägen, typ när man filmar sig själv m.m. Men zooma ut i vidvinkel och chansa, det brukar funka...

Det var svårt att hänga på min Jack Russel tik när hon satte fart, trots att hon bara är 14 veckor.

Jag var ute nu i helgen, igen och hittade ett vinskydd vid övre Glottern mellan kolarmilan och Höknäset. Det måste vara relativt nybyggt för jag har aldrig sett det tidigare.
Det bästa var att där också finns en vedeldad bastu, den skall jag prova i vinter...
Passade på att filma lite till hemsidan.
http://www.youtube.com/watch?v=hBHGslW2Nng

Det vindskyddet fick jag tips om för ett halvår sedan, men du Dennis, du har ju kort på det o kan lägga till den sovplatsen, synd att bastun var låst, vem var det som byggt vindskyddet/bastun ?
Otroligt rar vovve ni har !!!

Jag var inne och kollade på sovplats.se och såg att det redan fanns bilder på vindskyddet under Övre Glottern Södra.

Vem eller vilka som byggd det vet jag inte men på bastun sitter en skylt med telefonnummer som man kan ringa. Då får man koden till hänglåset.

Jag var inne och kollade på sovplats.se och såg att det redan fanns bilder på vindskyddet under Övre Glottern Södra.

Vem eller vilka som byggd det vet jag inte men på bastun sitter en skylt med telefonnummer som man kan ringa. Då får man koden till hänglåset.
Skickar dig ett meddelande

De kallar sig Norrköpings kommun, och ligger bakom naturreservatet.
Telefonnumret går till kommunekologerna.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg