Lagnings-kit, innehåll?

Re: Re: Tips om skavsårstejp

Nordesjö; sa:
Jag tycker att en "enda tejp" ska funka även som lagning av punkterat liggunderlag. Leukoplast funkar sådär, är min erfarenhet.
Möjligen funkar det bättre om man värmer limmet :)

Finns det någon tejp som funkar på liggunderlag? (Smältlim trodde jag var grejen.) Isåfall, hur funkar den tejpen till stukade fotleder, snittade tummar och röda hälar.

Re: Re: Re: Tips om skavsårstejp

Vandrare; sa:
Finns det någon tejp som funkar på liggunderlag? (Smältlim trodde jag var grejen.) Isåfall, hur funkar den tejpen till stukade fotleder, snittade tummar och röda hälar.

Ingen aning. Jag tänkte mest att det inte är en universaltejp om den inte klarar punka. Men funkar inte silvertejp några nätter?

Jag kör ju LK, så jag kör nog med både pryltejp och människotejp ändå.

Re: Re: Re: Re: Tips om skavsårstejp

Nordesjö; sa:
Vandrare; sa:

Ingen aning. Jag tänkte mest att det inte är en universaltejp om den inte klarar punka. Men funkar inte silvertejp några nätter?

Jag kör ju LK, så jag kör nog med både pryltejp och människotejp ändå.

Räkna inte med att silvertejp funkar,eftersom att den fuktiga luften inifrån kommer åt limningen.Vattenlöslig?

peter

Tänkte inte på de uppblåsbara :)

Jag får erkänna att jag inte har uppblåsbart liggunderlag så den tanken slog mig inte. Där ser man hur farligt det är att generalisera. Det goda är att jag nog sover ännu bättre nu på mitt traditionella liggunderlag. Problem är bäst när de inte uppstår eller behöver åtgärdas!

/Tommy

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg