Re: Sten i glashus?
Nordesjö; sa:
Lustigt nog är det ingen som har sagt något om "skitfeta", så du gör precis vad jag gjorde - du använder ett retoriskt knep att lägga ord i munnen på andra. Jag är medveten om att jag gjorde det, och medveten om varför jag gjorde det. Är du?
Nej det var inte menat som ett retoriskt knep.
Det jag invände mot var helt enkelt tonen i det som skrevs.
Det liknar mest en lynchstämmning med 0 tolerans för avvikande. vi har folk som publicerar bilder på knogjärn, folk som anser att man borde bränna folk inne, och du väljer då att fokusera på orden fet eller skitfet... tja det gäller ju att välja område man tycker är viktigt..
Det är tråkigt att se att folk har den inställningen att ute på Internet är det fullt ok att skriva och göra vadsomhelst.. och jag är den första att erkänna att ibland har känslorna tagit överhanden.. men jag uppmanar ändå till att man kanske skall tänka till lite när man skriver i ett forum..
uppmaningar/uttryck att mörda eller skada folk kanske inte är så himla bra eller vad tycker du ?
lägger liksom en ganska tråkig stämmning på siten..
vi är väl här för att diskutera friluftsliv ?
det finns säkert massor med siter för folk som önskar vara massmördare och torpeder eller liknande..
där passar det säkert alldeles utmärkt med sådana kommentarer.
min personliga åsikt är att vi kan nog vara utan dem här iaf..