Hej! Jag har en gammal ryggsäck Tierra Jensen 6580 (inköpt år 1997) som jag aldrig riktigt blivit kompis med av flera anledningar, men tänkte den skulle få "ett sista år" sen köper jag en ny bättre. Har haft nack o axelproblem i många år det börjar nu äntligen att släppa tack vare yoga så jag har förhoppning om att äntligen kunna vandra igen både fjäll o låglandsleder. Vill se att min nacke och axelparti funkar innan jag köper ny ryggsäck.
Jo dess ram är helt i hårdplast och säcken sitter fast på ramen med hjälp av kardborreband. Hårdplastramen har nu släppt från säcken alltså den dubbelhäftade tejpen som håller den ena av kardborrsdelen. Nu till min fråga:
Går det helt sonika att köpa dubbelhäftande tejp på Clas Ohlsson (som jag har gjort) o tejpa på ny tejp o fästa tillbaka ramen. Någon som har erfarenhet av det på den ryggan, eller något i liknande stil.
/Kjell
Jo dess ram är helt i hårdplast och säcken sitter fast på ramen med hjälp av kardborreband. Hårdplastramen har nu släppt från säcken alltså den dubbelhäftade tejpen som håller den ena av kardborrsdelen. Nu till min fråga:
Går det helt sonika att köpa dubbelhäftande tejp på Clas Ohlsson (som jag har gjort) o tejpa på ny tejp o fästa tillbaka ramen. Någon som har erfarenhet av det på den ryggan, eller något i liknande stil.
/Kjell