Frågan är lite gammal, men glasfiberreparationer lär behövas av fler personer på fler grejer.
Nedanstående länk ger en ganska bra sammanfattning i hur man lagar skador i glasfiberlaminat. Det kan i de flesta fallen sammanfattas med att man slipar bort allt skadat material, omkring skadan gör man en flack fasning upp till originaltjockleken (förhållande 12:1, för varje millimeter man har slipat på djupet in i laminatet fasar man minst 12mm utåt) för att ge lagningen ett stort område att fästa mot, sedan är det "bara" att bygga upp allt som slipats bort med nytt glasfiberlaminat.
Det är relativt billigt och enkelt att använda huggen glasfibermatta och polyester. Glasfiberväv (som alltså är vävd) kan ge lite mer styrka, men är svårare att jobba med. Lamineringsepoxy används alltid med väv, aldrig huggen matta - betydligt bättre men betydligt dyrare också.
Med huggen matta och polyester river man ut lämpliga bitar av mattan, sedan blandar man polyester med härdare, penslar på där lagningen ska ligga, trycker dit ett lager matta, penslar på polyester, nästa lager matta, repetera. Efter ett par lager är det dags att pressa ut luftbubblorna, det görs med en räfflad aluminiumroller som rullas fram och tillbaka över lagningen. Mattan kan behöva någon minut för att suga åt sig polyestern så det går bli av med luftbubblorna.
Man bör inte laminera för tjocka laminat på en gång, härdningen skapar värme, värme får härdningen att gå snabbare, vilket skapar ännu mer värme... För tjocka laminat kan helt enkelt överhettas. På kanoten är det osannolikt att några områden är så tjocka att problemet kan uppstå, men det är bra att veta för grövre arbetsstycken.
Vänta tills det hela härdat, förslagsvis nästa dag, slipa jämnt om det behövs för utseendet, annars rugga upp ytan med grovt sandpapper för vidhäftningens skull och måla över med topcoat i valfri kulör för att skydda lagningen.
http://www.carbontrikes.com/komposit/reparation.htm