Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Låga/halvhöga stilrena SKOR HELT i skinn!? (Okej, kanske inte slitsulan). Både till skogsturen och kontoret -- finns de?
- Trådstartare Emilioo
- Start datum
Marschkänga m/1959. Lite högre än du tänkt kanske. Går att springa med. Retro enligt nutida språkbruk.
Min erfarenhet är att de inte uppfyller kravet sköna. För mig tog det ett antal veckor innan skorna gått in fötterna, med många andra skor var det skorna som anpassade sig efter fötterna med med just dessa var det nog tvärtom att fötterna anpassade sig till kängorna. Och tur att inte kravet Låg vikt fanns med för då går dessa bort direkt. Jag rekommenderar inte dessa för lägnre vandring. Slittåligheten är nog svårslagen men annars gillar jag dem inte.
/Patrik
Jag har använt Hanwag Grunten i flera års tid och är mycket nöjd med dem. Möjligtvis kan jag behöva sula om dem om några år, men annars känns de outslitliga. Tror de uppfyller alla dina krav, möjligen är de lite i kraftigaste laget. Jag har använt mina till vardags, har andra kängor i skogen. Jag brukar ställa bort mina på vårkanten då de blir lite i varmaste laget trots avsaknad av membran och liknande. Lätta att putsa upp när man vill ha dem i mer civiliserade sammanhang.
Jag har använt dem med mer uppbyggda inläggssulor och då är de mycket sköna.
Jag har använt dem med mer uppbyggda inläggssulor och då är de mycket sköna.
Danska Trim har fotriktiga modeller. Med neutrala snören i duger de till både och.
De enda jag hittat som passar både i stan och skogen är Red Wing Shoes - Iron Ranger.
Gick bl.a. en del dagsturer i Idre med dem förra året.
Haft mina i 2,5 år nu, i princip gått i dem dagligen och det börjar väl bli dags att byta sula.
Gick bl.a. en del dagsturer i Idre med dem förra året.
Haft mina i 2,5 år nu, i princip gått i dem dagligen och det börjar väl bli dags att byta sula.
Det finns ju stilfulla handgjorda märken från Northampton som Trickers och Crockett&Jones. Då blir de lite dyrare än 3000sek dock men det är skor som görs för en livstid och som man kan skicka in och få renoverade och sulbytta. Jag har själv bl a ett par C&R Islay och ett par Trickers Malton Country boots. De har ju även lägre modeller med grövre "commandosula". Mina Trickers funkar absolut för enklare skogsvandringar men är inget jag skulle välja för en blöt myrvandring. Otroligt sköna dock när man gått in dem. Kolla även Allen Edmonds och Loake som ligger lite lägre i pris.
Keswick Country Shoe
Tough on the outside, soft on the inside, this heavy brogue Derby shoe is comfort itself to wear. In C Shade Tan, with bellows tongue, storm welt, leather uppers and leather linings for extra comfort, and commando stitched soles for a longer life. These have been staple of the Tricker's...
www.trickers.com
Loake Shoemakers | Handmade English Men's Shoes & Boots
Loake classic English shoemakers since 1880. Welcome to our official store in Stockholm, Sweden. Official online store in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany, France, Netherlands, Belgium, Luxemburg.
www.loake.com
Kan du tänka dig "barfotaskor"?
Gobi II Mens
Fill your day with feeling. The Gobi II is the original barefoot desert boot. Designed to help you move naturally, so you can explore every day with feeling and freedom
www.vivobarefoot.com
Okey, låter intressant. Hittar dock inga Trim-skor via Google.Danska Trim har fotriktiga modeller. Med neutrala snören i duger de till både och.
//Emil
Okey, låter intressant. Hittar dock inga Trim-skor via Google.
//Emil
Trimsko | Flot og funktionelt fodtøj til enhver lejlighed
Her kan du finde sko, støvler og sandaler til alle lejligheder. Vi tilbyder et bredt udvalg af fodtøj med en sund profil til brug på jobbet og i fritiden.
trimsko.dk
Danke!Trimsko | Flot og funktionelt fodtøj til enhver lejlighed
Her kan du finde sko, støvler og sandaler til alle lejligheder. Vi tilbyder et bredt udvalg af fodtøj med en sund profil til brug på jobbet og i fritiden.trimsko.dk
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg