lättviktstält

Slår ett slag för Allak

Gott om plats för två personer plus packning. Lätt och snabbt att sätta upp och ta ned, dessutom två absider med två separata ingångar. Bra ventilation, högt uppdraget golv, står pall för ihållande regn och dessutom en snyggt röd färg! ;-) Massa bra egenskaper i förhållande till vikt.

Bra lenpau då är vi i alla fall två som uppskattar Allak(som kupoltält+låg vikt) å den fina röda färgen såklart! Tält ska vara röda :)

/Janne

ett tält till allt

1. Det är dyrt att ha 3 tält och jag villha ett lätt tält även när jag paddlar.

2.Paddlar en Reval Mini eller annan kajak som passar min storlek om jag är ute så utrymmet är väldigt begränsat.

3. När jag vandrar så vill jag ha lätt packning så jag kan röra mig mer obehindrat hade tänkt 35 L ryggsäck.

så tältet ska vara lätt och vindstabilt och självstadgande. max 2.5 kg helst mindre.

Kan Låna ett haglövs twinpeak när det behövs. har använt det när vi tältat med hund och det kändes sm det fanns mer än tillräckligt med plats för oss 3.

Vill jag ha ett stort och tung tält kan jag låna haglövs.tältet.

Senast ändrad:
Hilleberg Unna är perfekt, helt självstagande o 2 personer får plats.. Allak väger för mycket enligt min åsikt...
/Gustav

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg