Efter att ha läst det ni skriver känns det som om det står mellan Hilleberg Enan, Helsport Ringstind Superlight, Vaude Power-Lizard-SUL. Ska till Sthlm snart. Någon som känner till någon affär centralt i Stockholm som har stort tältsortiment? En egenskap som jag gärna ser i mitt tält är att det finns en nätdörr på innertältet. Någon som vet på rak arm hur det ligger till med det i dessa tre tält. På fjällturen tror jag inte att det blir några större problem med myggen, men följande år när jag kommer ner i de stora skogarna … (ska vandra i tvåveckorsetapper hela vägen ner till Varberg (120 mil från Grövelsjön via E1).
Gillar även funktionen med att det går att sätta upp yttertältet först/ta ner sist. Om jag har förstått er rätt går detta på Helsports tält, men hur ser det ut med den funktionen i Power-Lizard och Enan? Någon som vet? Har försökt utläsa av specifikation men inte lyckats.
Ang liggunderlag - utan att ha känt och klämt på grejerna får jag för mig att Exped Synmat UL7 M är det jag ska ha. Någon som har ett sådant liggunderlag utan att använda en "pump"? Känns helt klart som en onödig pryl att ta med om man inte måste. Eller tänker jag fel?
/Camilla