Sambon har en GoLite W's Quest. Själv har jag en GoLite Odyssey (har jag för mig). Iaf är sambons 78 liter och min 90.
Jag tycker det är en grym ryggsäck för den vikten. Att spännremmarna är lite tunnare har jag inte ont av eftersom de vadderade delarna gör sitt; ett bra avbärarbälte som inte släpper. Däremot ska man inte överskrida viktgränsen: den är verkligen sydd till gränsen. Ändå bör man vara försiktig när den är maxlastad. Det som an kännas konstigt är att den är sydd som ett smalt rör, så det kan kännas konstigt men det är bara en vanesak.
Topplocket kan man ta av och använda som dagsturväska, även om man inte gör det med några snabbspännen.
Enligt spec. ska tyget vara vattentätt men det har jag aldrig upplevt och regnskydd har dålig passform eftersom ryggan är så avlång.
Fiffig ficka i avbärarbältet där man kan ha druvsockertabletter eller liknande.
Nu har vi lite andra förutsättningar vid vandringar (barn är med). Ska man köpa den ryggan för lättviktspackning så är volymen lite att ta i vilket inte passar en ul-vandrare. Den är liksom gjord till vandraren med stora volymer men liten vikt och det vet jag inte vem det syftar på. Normalpackare överskrider vikten och ul-packare fyller bara halva ryggan. Oss passar den perfekt: stor volym till liten vikt.
Hoppas jag varit till någon hjälp