lättviktspresenning

Någon här som har erfarenhet av att använda lättviktspresenningar från ex jula, bauhaus etc som tarp. Har tänkt att använda tarp som extra absid till mitt HB Niak, som inte är optimalt utformad vid regn. HB:s egna är skulle ju passa utmärkt rent färgmässigt, men priset är relativt högt. Som sagt, någon med erfarenhet vad gäller regn- och vindtålighet, rivstyrka etc. Vet redan att det ej går att jämföra rakt av med t ex HB, men duger dessa till något?

Mvh biznis

klart de duger.
med tanke på priset så är det helt klart värt att testa. Du kommer få erfarenhet om det fungera och om det är något du vill använda. Att tex HB trap är lättare med mera är en annan sak, de kostar iaf 15grr mer.

Min lilla erfarenhet av presseningar är att de är väldigt kompakta från fabrik men ett helsike att få små igen när man använt dem. Kanske enklare med de här nya som väger ca 90 gram per kvadratmeter. Funderade på en sån till årets ripjakt (och gömma under en sten till nästa år) men ingen var sugen på att bära extra 3,5 kg för 7x5 meter :) Har en HB tarp som ska med.

De funkar. Spänner man dem rätt är prassligheten inte så himla jobbig. fast å andra sidan skulle jag inte skiljas från min nuvarande press heller. Och den var inte så mycket dyrare, däremot lättare.

De funkar. Spänner man dem rätt är prassligheten inte så himla jobbig. fast å andra sidan skulle jag inte skiljas från min nuvarande press heller. Och den var inte så mycket dyrare, däremot lättare.

Tänkte just på prassligheten, jag och en som också tycker om att fiska fick den geniala iden för något år sedan att fiska dygnet runt vid ett P&T vatten och då rigga en press som vindskydd/halvöppet tält. vi klarade oss från elementen men vaknade så fort den andra rörde på sig, det prasslade ljudnigt! Det var en billig tunn press från Ö&B.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver ÖBs lättviktspresenning Bo och sova 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg