När mitt förlag försökte sälja boken "Lättare packning från A till Ö" till en av de större butikskedjorna på outdoorområdet så fick man ungefär svaret: "Vi är inte så intresserade av Lättare packning eftersom den minskar vår försäljning".
En intressant fråga är väl: Är det så?
Jag känner detaljister som tvärtom ser lättpackning som en ytterligare sortimentbreddning som ger ökade försäljningsmöjligheter.
Det vore intressant att få lite Utsidan-feedback på den här frågan. Leder lättpackning till att fler prylar köps eller att färre prylar köps?
Jörgen
En intressant fråga är väl: Är det så?
Jag känner detaljister som tvärtom ser lättpackning som en ytterligare sortimentbreddning som ger ökade försäljningsmöjligheter.
Det vore intressant att få lite Utsidan-feedback på den här frågan. Leder lättpackning till att fler prylar köps eller att färre prylar köps?
Jörgen