lättersäck

behöver tips på schyst klättersäck 35 liter. hörde att haglöfs rock var dålig, är sugen på black daimonds men är inte säker.

avslutat medlem xxxyyyzzz

Gäst
värt det

Jo, fast frågan är om det inte är värt det ändå - de går ju knappt att slita ut! Och inte de faller inte sönder av sej själva som andra säckar gör...

Klättermusen!

Som nybliven ägare till en Klättermusenrygga hävdar jag att det är de bästa ryggsäckarna. Själv har jag en Gugner 50 men det finns ju Gugner 45 och Ratatosk 30 att välja på också. Har hört rykten om att man klättrar bättre med Klättermusen också...

Re: värt det

texas_jens; sa:
Jo, fast frågan är om det inte är värt det ändå - de går ju knappt att slita ut! Och inte de faller inte sönder av sej själva som andra säckar gör...

Har någon ägt en Arcteryx säck mer än 10 år?

Jag har haft en Klättermusensäck snart 13 år och nu börjar den se sliten ut men är fortfarande helt ok

Läs min recension av Rock, jag tycker den är helt ok om man jämför med priset. Har använt den mycket som skidbestigningssäck och allmän bra att ha säck och den funkar fortfarande bra...

Arcteryx ca 4000 Rock ca 1500!

Re: värt det

fafner; sa:

Tja, jag har använt en i diskussionerna billig säck, Halöfs Climber 35 (600:- vid inköp) i 9 år mer eller mindre dagligen plus vid alla turer som dagstursäck har behövts, inkl klätterturer. Den är sliten, men hänger fortfarande med. Dyrast är inte alltid bäst :)

Jag har haft en haglöfs tight i fem år och den går att använda fortfarande fast den är inte kul... dragkedjorna är slitna och funkar inte längre och två av fyra spännen är spräckta! Så min väska vilar tryckt i garderoben och där ska den oxå få stanna! Har en fjällräven campus 40 nu, köp inte denna, inte genom tänkt över huvud taget...

Haglöfs tight

Har haft Haglöfs tight sen -94. Dragkedjorna är trasiga så ryggan är praktiken värdelös numera, om man inte gillar att drälla grejor omkring sig förstås. :)

Man bör nog inte fylla den med tunga saker...

Re: Re: värt det

fafner; sa:
texas_jens; sa:

Jag har använt en av mina Arcteryxryggor sen -96 och jag är helt övertygad om att jag kommer fortsätta använda till -06 och längre.

ben

dragkedjor

Det intressanta är just dragkedjorna, befinner man sig i en sandig miljö kommer dragkedjorna att paja hur bra de än är efter 10 år. Vill man slippa detta köper man en säck utan dragkedjor till huvudfacket.

Tyvärr så har arcteryx dragkedjor, räjäla saker, men ändå...

Ny dragkedja...

Haglöfs kvalite har kraftigt försämras de senaste 5 åren med de har bibehållen service.

Min dragkedja gav upp på min tight efter 2,5 år av daglig överbelastning. Så då gick jag bara in till Naturkompaniet som skickade iväg den (Utan att de fick se nåt kvitto) Fick sen tillbaka den med en helt ny dragkedja och det kostade inte ett öre.

Sen dess har den hållt 2,5 år till med daglig användning, fast nu är jag betydligt snällare mot dragkedjan.

Frågan är väl egentligen hur länge man kan lämna in den på service. Haglöfs service brukar vara bra, har inte fått ett nej en enda gång. Jag har även fått reservdelar hemskickat gratis när jag skrivet och frågat var man får tag på det. Det uppskattas Haglöfs!

/ Lasse

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg