Lättaste sommarsäcken 2008

Väntans tider på arc edge

Tydligen klar,packad och ivägskickad.Något kortare än de beräknade 8 veckorna.Så då ska vi se hur länge det tar innan jag har den.Och när värmen kommer så jag får prova ute.
Just nu gäller betydligt varmare sovalternativ:Några minusgrader + rå kyla.Då var min WM Ultralite Super väldigt skön,inkluderat att dra åt den invändiga dunkragen+ Downmat underlag.

Nunatak arc edge lätt quilt för sommarbruk

Beställd 080402.
kostnad strax över 1800kr.
Skickad 080515,fick hem den idag 080519.
Ingen tull eller extra avgift.
vikt 311gram,fast jag beställde kortaste,för folk upp till 163cm.(de sades väga mindre än 300gram)
Fluffar upp sej mycket,är silkesmjuk o molnlätt.
Provade den på golvet inne ihop med mitt korta downmat.
Tror detta blir en alldeles superb sommarsäck för varma nätter.Får väl testa nu snart hur pass få plusgrader som är gränsen när man har möjlighet att ha med en till.(paddeltur)
Kan ligga på sidan utan luftglipa när jag har de två underremmarna kopplade,(rätt löst).
Jätteskön som öppet täcke med armarna utanpå,så sover jag när det är varmt.Lätt få i /ur fötterna ur fotboxen.
Lite svårt första gången att knäppa upp tryckknappen som håller ihop den om halsen,men det är bara att sticka ut ena handen och göra det kom jag på.Man drar även åt en "strypsnara" så det blir riktigt tätt om kroppen.
Får ner den i en 4liters vattentät påse tillsammans med min lilla dunjacka,som ju också blir värmeförstärkning nattetid v.b.
Provade tom att stoppa ner underlag,säck o dunjacka,kök,regnkläder,sittlapp,ullunderställ,trosa,sovstrumpor i min Golite Ion-påse/ryggsäck.3kg, och gott om plats kvar till käk,toapapper,kamera,hygien.
Ja-det var första intrycket.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg