Lättaste byxorna?

På köksvågen... Har för säkerhets skull vägt två par, 114 och 117g

Inte alls illa.
Finns det nåt namn på modellen eller får man ge sig ut i butikerna med vågen i högsta hugg för att hitta rätt variant? Deras sortiment verkar ju vara av den irrigare sorten, och deras webbplats ger ju ingen ledning.

I och för sig blev jag väldigt sugen på ett par såna där Houdinibyxor - såna kan man ju ha även till vardags.

Beklagar Martin, har fått frågan förut och varit lika ställd då. De är som sagt minst sagt virriga i sina produkter, och ofta tror jag butiker har kvar äldre modeller flera år efter att de gått ur produktion. Det finns en variant som heter typ "Wind Pant", men den är i ett grövre och således tyngre tyg...

Då man åker upp är ju byxorna både rena och snygga (åtminstone mina). Vill man inte springa runt med kallingar så kan man ju använda skalbyxorna på stationen och hemväg. Borde bli både lättare och billigare :cool:

Jag har hittat tre skillnader mellan Newlines byxa och Montane Featherlite:
1. Newline har dragkedjor vid fötterna
2. Montane är 10g lättare i stl L
3. Montane kostar 2x av Newline och finns sällan på rea

Bara att välja...

Det finns en liten men viktig skillnad till: Montane har lite förböjda knän, vilket inte New Line har. Det gör att de inte dras upp så mycket vid anklarna när man sätter sig ner på sitt liggunderlag. Det tycker jag är bra, och en av anledningarna till att jag skaffade ett par (trots att jag har ett par New Line sedan tidigare).

Peter

Liknande trådar

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg