När är ett kök lätt? Jag har i alla fall köpt ett lättere kök. Neeej ... inte pocket rocker man är väl mer baktung än fjäderlätt, jag har köpt en MSR WindPro.
Jämfört med min MSR Whisperlite så har jag sparat in 208 gram inklusive bränsle och bränsleflaskor. Detta är en beräkning för två pesoner, en vecka och gas för kokning och bakning.
Per definition är jag således en lättpackare genom att välja ett kök som:
1. är lättare.
2. ökar komforten.
3. som är enklare att handha och således säkrare.
Lättpackning handlar om vikten av att minska på vikt inom vissa parametrar men all verksamhet har även en ekonomisk aspekt och jag har räknat ut att denna vikminskning kostade mig 3710 kr/kg.
Det finns även en miljöaspekt på detta som jag kan döva genom att lämna de tomma flaskorna till metallåtervinning.
Enligt MSR är jag inte Fast & Light utan en Gourme
Jämfört med min MSR Whisperlite så har jag sparat in 208 gram inklusive bränsle och bränsleflaskor. Detta är en beräkning för två pesoner, en vecka och gas för kokning och bakning.
Per definition är jag således en lättpackare genom att välja ett kök som:
1. är lättare.
2. ökar komforten.
3. som är enklare att handha och således säkrare.
Lättpackning handlar om vikten av att minska på vikt inom vissa parametrar men all verksamhet har även en ekonomisk aspekt och jag har räknat ut att denna vikminskning kostade mig 3710 kr/kg.
Det finns även en miljöaspekt på detta som jag kan döva genom att lämna de tomma flaskorna till metallåtervinning.
Enligt MSR är jag inte Fast & Light utan en Gourme