Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
lätta tunna myggsäkra byxor / tights
- Trådstartare torbalu
- Start datum
De flesta vindbyxor håller vind och mygg borta, torkar snabbt och andas. har ett par Dobson på mig nu. tunna muddar längst ner och dragkedja. liten ficka upptill för nycklar eller pengar. Hade ett par patagonia Houdini förut som slitits ut nu, men var bra.
www.dobsom.se/man/r-90-pants-black/
kroppsnära behöver de inte vara. Har du tips på några?Tror att du får svårt att hitta några byxor som är tunna, sitter kroppsnära, andas och är myggsäkra tyvärr.
Bästa skyddet från myggen är en tät väv och framförallt lite lös passform.
hejsan, plus 1 på dobsom R90 ..funkar för oss .mvh♥
Nej, jag brukar oftast använda vanliga vandringsbyxor som jag vet är myggsäkra och har de fickor jag behöver. Favoriten är vanliga Fjällräven Grönlandbyxor som inte har stretch eller dubbla tygpartier..
Hemmavid har jag ofta ett par Haglöfs midfjell som är tunna och stretchiga, men jag vet inte om de är myggsäkra då jag ännu inte testat dem i fjällen. Kanske något för dig att kolla?
Annars tror jag på kimkim’s förslag, dubbla lager av ett par långkalsonger ihop med ett par lite lösare sittande vindbyxor i ex tätvävd nylon ( typ löparvindbyxor).
Hemmavid har jag ofta ett par Haglöfs midfjell som är tunna och stretchiga, men jag vet inte om de är myggsäkra då jag ännu inte testat dem i fjällen. Kanske något för dig att kolla?
Annars tror jag på kimkim’s förslag, dubbla lager av ett par långkalsonger ihop med ett par lite lösare sittande vindbyxor i ex tätvävd nylon ( typ löparvindbyxor).
Dobsom90 ser tighta ut nedanför knät, det är inte så att myggen kommer åt att bita där?De flesta vindbyxor håller vind och mygg borta, torkar snabbt och andas. har ett par Dobson på mig nu. tunna muddar längst ner och dragkedja. liten ficka upptill för nycklar eller pengar. Hade ett par patagonia Houdini förut som slitits ut nu, men var bra.
Nej de brukar inte kunna bita igenom vare sig vindjackor eller vindbyxor. Inte de jag provat iaf.
Det sitter en dragsko under knät, maximerar du den eller tar bort snodden helt så är benen lika sladdriga som på andra vindbyxor.Dobsom90 ser tighta ut nedanför knät, det är inte så att myggen kommer åt att bita där?
Jag kör med Houdini Liquid Rock Pants för allt friluftsliv i plusgrader. Tunna, väger strax över 200g i L, vindresistenta men andas och myggtäta. De verkar outslitliga, jag har tre par jag varierar mellan och det äldsta paret är över 10 år. På ett av paren sprack en söm, men det lagade Houdini på livstidsgarantin.
Till i år har de uppgraderat och bytt namn på modellen, men kolla på deras hemsida så hittar du den.
Till i år har de uppgraderat och bytt namn på modellen, men kolla på deras hemsida så hittar du den.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Lätta skor, sandaler? Behövs det? | Allmänt om friluftsliv | 25 | ||
Myggsäkra tunna vindtyger? | Allmänt om friluftsliv | 0 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg