Hej
Behöver lätta mina kokkärl. Tyvärr får jag migrän så fort jag hanterar aluminium och än värre kokar mat/kaffe i dem.
Kör idag med Titaniumkastruller från Trangia (de tillverkades under en mycket kort tid vad jag vet)
Om ni skulle ge tips på lätta paffepannor och kastruller för en som inte kan använda aluminium, vad har ni då för tips?
PS tipsa människor som har migrän att ta bort all aluminium de kommer i kontakt med. DEO är en mycket vanlig källa som innehåller massor av aluminium. Upptäckte att Niveas hudkräm hade aluminium i sig. Mitt lypsyl hade samma skit. Aluminiumburkar kan jag inte dricka ur. osv osv. När jag sållade ut allt som innehöll skiten, försvann migränen till någon enstaka gång per år DS
Om du redan har Trangias i titan så blir det knepigt att hitta lättare. Möjligen har Evernew några byttor. Själv övergav jag titan för matlagning för många år sedan eftersom det är alldeles för ojämn värmespridning.
Annars är det bästa alternativet nog Trangia duossal om det är matlagning du håller på med (RF om du mest värmer upp grytor mm). Men då blir det ju lite tyngre...
//J