Lätt vadarsko/sandal

Jag är ute efter en lätt sko eller sandal för att använda vid vad och när man slagit upp tältet och vill vädra kängorna. Dom ska vara:
Så lätta som möjligt, absolut max 400g/par men helst närmare 200g/par
Dom ska sitta kvar på foten under vad.
Dom ska skydda foten mot vassa stenar under vad
Ha bra grepp på våta stenar
Torka snabbt.
Inga foppatofflor, jag hatar sådana

Jag funderar på dom här

http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=FIVEFINGERS_GBV13M01

Jag tror de fivefingers du länkat till kommer passa utmärkt. Sulan ser ut att passa bra till våttunderlag och verkar inte ha material som suger åt sig mycket vatten.

Orienteringsskor! Något m gummidubb.

Foppatofflor uppfyllar ju inte så många av dina krav, förstår om du inte gillar de. Neoprenstrumput skyddar dig inte så mkt.

Jag tycker sandaler är bra. Nu har jag de enklaste Teva som fungerar fint. De mer avancerade börjar mer och mer påminna om skor, men om det är det man vill ha så passar kanske dom också. Men de bästa sandalerna jag haft är Source Adventure, men de säljs inte i Sverige nu tror jag. Men hittar du några på nätet så kan jag rekommendera dom. De påminner om Teva, men skönare.

Jag vadar i fivefingers, det går väldigt bra, som barfota men skyddat. Enda nackdelen är att de är bökiga att dra på när de och/eller fötterna är fuktiga.

Det var ju ett kreativt inlägg av dig. Jag trodde alla här hade tillgång till Internet och klarade av att söka på Google.

Fivefingers fast som sko är smidigt. Jag upplever det som frustrerande att behöva trä in tårna rätt varje gång de ska på och man kanske har lite kalla och ömma händer.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg