nu var jämförelsen mot exos 58 som väger samma men som har mer detaljer och sämre bärsystem, inte huruvida man kan hitta en lättare 60 litrare. borde kanske ha skrivit det så att alla fattar.
ställbart bärsystem innebär i detta fall att man kan skjuta axelremmarna upp och ner, dom är rätt tunna likaså remmen som dom sitter i så att detta skulle öka vikten nämnvärt har jag svårt att se. återstår då höftbältet. jag har säcken själv men inte på jobbet där jag är nu. annars skulle jag kunna väga det. men jag har svårt att se att det skulle väga 550 gram som du försöker få det till. det som snarare väger är dyneema tyget och alu skenan, hur mycket är svårt att säga,
säckar som väger 550 gram och tar 60 liter har troligtvis svagare väv. om det är bra eller inte är en helt annan fråga. möjligtvis skulle en cubic fiber säck gå att få ner till 550 gram med 60 liter men då blir det dyrt. har själv inte sätt ngn säck på 60 liter som väger 550 gram men det finns säkerligen ngn speciallist som kan fixa det. huruvuda det är bra med ett bra höftbälte för lättpackning är individuellt, jag tycker att känns bättre även med 10 kilos packning. du kanske föredrar max 550 gram 60 liter med trådar till bäremmar, vi är alla olika.