Jag kommer att göra en resa till Peru i juni/juli under drygt 3 veckor. Större delen av tiden kommer jag och min sambo att vandra i Anderna. Som "bassäck" kommer jag att ha min Berghaus Atlas. Vi kommer att variera mellan kortare tvådagarsturer från ett basläger och längre vandringar där huvudpackningen transporteras med bäråsnor.
- Jag behöver en lätt dagtursäck på ca 25 - 33 liter - inte mer!
- Den ska vara lätt - max ca 1 kg - gärna under!
- Bärkomforten måste vara någorlunda bra. Jag kommer inte att bära några tyngre vikter i den. Den kommer dock att sitta på ryggen under många timmar per dag och under många mil och många dagar.
Jag har "nät-sneglat" på VauDe Rock Ultralight 25 och Osprey Talon 33 ... men skulle vara tacksam för både synpunkter på dessa och inte minst tips på andra.
Någon som har tips på säckar som uppfyller dessa krav ... eller i alla fall de flesta??
- Jag behöver en lätt dagtursäck på ca 25 - 33 liter - inte mer!
- Den ska vara lätt - max ca 1 kg - gärna under!
- Bärkomforten måste vara någorlunda bra. Jag kommer inte att bära några tyngre vikter i den. Den kommer dock att sitta på ryggen under många timmar per dag och under många mil och många dagar.
Jag har "nät-sneglat" på VauDe Rock Ultralight 25 och Osprey Talon 33 ... men skulle vara tacksam för både synpunkter på dessa och inte minst tips på andra.
Någon som har tips på säckar som uppfyller dessa krav ... eller i alla fall de flesta??