Liten rapport bara. Jag köpte en GoalZero Lighthouse Micro Flash och den kom idag.
Jag är, som andra recensenter, ganska imponerad. Ljusstyrkan motsvarar väl bara en vanlig glödlampa på 15 W ungefär, men det verkar räcka bra i ett litet utrymme. Hur ju bara provat den på toa och i mitt lilla sovrum (storlek jungfrukammare) och där lyser den upp väldigt bra. I ett stort rum äts förstås ljuset upp på ett annat sätt. Får väl se vad som händer i ett tält med mörka väggar.
Ficklampan har ingen jättebra ljusbild, men duger fint om man måste ut och kissa. Valde modellen med ficklampsfunktion bara för att det inte kostade mycket mera och inte var tyngre, så varför inte. Men man måste nog ha lampan ganska nära boken för att den ska ge tillräckligt läsljus. I mitt gåinskafferi lyser den upp jättebra, men där är det ljusa väggar.
Det jag gillar bäst är att man kan släcka halva lampan när man har den i lyktmode. Den lyser då alltså bara i en riktning. Provade att lägga mig och läsa i ett för övrigt mörkt sovrum med lampan lite snett bakom mig. Såg bra utan att bli bländad. Bara något snäpp under full ljusstyrka gav mest behagligt läsljus för mig.
Summa summarum är jag nöjd. Uppfattar den som en bra lampa för allmänbelysning och läsning (även om man då måste ha lampan rätt nära det man ska läsa om man ska läsa nån längre stund) som också funkar som nödficklampa. Ska prova den utomhus nästa kvällspromenad, men jag gissar att på nära håll räcker den nog till för att se att laga mat o.s.v.