Lärdom

Hejhopp,
jag var ut och letade efter Utsidans cache#1 idag, men hittade inte.:( Beror det på att jag hade otur med sateliterna, då apparaten tappade kontakten mest hela tiden, eller är detta medvetet av utplaceraren? Eller har jag missförstått det hela och det ska vara svårare än att mata in kordinaterna och traska dit? Alt jag har en för dålig gps, Garmin e-trex (eller nått) som inte klarar svensk skog.
Snälla hjälp
Patrik

Gladare min?

Hej.

Många cache är inte lätta att hitta, utan den ledtråd som brukar finnas med på sidan där koordinaterna visas. Ibland kan man bokstavligt talat stå på cachen utan att se den, om man inte vet att man ska lyfta på brunnslocket, eller vad det nu kan vara.

Beväpna dig med ledtråden och gör ett nytt försök!

Anders (som har varit på rätt ställe, utan ledtråd, och misslyckats några gånger)

Hitta

Hej!

GPS:en har en begränsad exakthet, den ger i princip området inom vilket du ska leta. Sen får använda ledtrådarna för att hitta själva gömman. När man kommit på tekniken blir det lättare (mindre svårt).

Innan jag hittade min första gömma och kommit på knepet krävdes två besök.

Lycka till/Jan

Kunskaps ökning

Hejhopp igen,
tack för svaren. Men jag hade beskrivningen med mej, en bild på två till synes grova björkstockar. Och vi letade runt noll punkten kanske 50 meter i diameter. då vi märkt att om man startar från bilen, kan bilen flyttat sej upp till 30m när man kommer tillbaka. Men jag blev mest förvånad att sateliterna tappades i så lätt. Så frågan är ju hur exakt gps'en är, den visar ju en felvisning på en av sidorna, men bilen har ofta flyttat sej mer än felvisningen. Mwn jag har hittat till geocashe sidan och funnit gömmor närmare, så vi ska leta vidare.
/Patrik

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg