Längtan.....

försökte hålla ned..

fett!! (...önskar jag i alla fall, jävla "fågelben", men hur som haver det var ju trots allt premiär...)

Blev lite less å drog till Luleå, när jag bara såg ca 5-6 meter pga snöfallet vid 13-snåret (samt att benen tog slut)+ lite annat strul.

Jag är/var (nörden?!) i grå/svart Haglöfs T-mark jacka, svarta salopett-brallor å grå störtkruka!!

Var/Vem (är) var du !?

(Snälla, säg inte att du var en av dem som hade som "sport" att nudda andra personers skidor i pisten, på stillastående flämtande premiärskidåkare...de som gjorde det, ville jag skicka mina Gipron-stavar på ett VÄLDIGT olämpligt ställe...blev j****t arg på dessa Telemarkare, för det var tyvärr (killar) som åkte telisar, OCH MAN GÖR FANIMEJ INTE SÅ, vare sig man är telemarksåkare eller nåt annat, hur duktig man än är!!!)

Hoppas att din premiär(?) var ok...det var min, trots vissa personers inslag....

Hmmm, drog hem till Luleå på eftermiddagen...undra varför...

/Anders B

(PS det är 25 mil mellan Dundret och Porsögårdarna... tog det lungt på hemvägen, fikade upp mitt fika som jag inte gjorde på Dundret...faaaaaan jag är fet arg på vissa som var där...hoppas att nattens sömn(?) tar bort mina aversioner....)
[Ändrat av brook 2001-11-11 kl 01:56]

Telis med kite

Det var inte jag som var telisbastarderna ovan...

Idag var det dags för premiär nr 2. Kitåkning med telisskidor! Ingen backe öppen i närheten, men en sjö och det blåser så det var dax att packa fram kiten ur förådet (kite=stor drake som man åker efter http://rigel.mt.luth.se/test/pt/kanada/Kanada2001_014.JPG , sunkig bild men ni förstår kanske ideen)!

Ut till porsö fjärden nedanför huset 50m och upp med prylarna, provade först med skriskor, men efter en kort flygtur så pajade dem, in och byta till skidorna!

Funkade hur bra som helst, det blåste bra så man fick bra fart ca 50km/h. Cronskär gjorde ett 20m hopp med sin kite!

Nu skall man bara hem och laga lite prylar, bommen till kiten böjde sig...

Bara ett tips till de som inte har en backe i närheten och vill uppleva lite snabba svängar på skidor;-)

Herr Brook...

har lugnat ned sig nu, var lite putt som ni kanske märkte av mitt förra inlägg.

Coolt med drake, Fafner! Ungefär hur mycket bör det blåsa för att kiten ska funka ?

/Anders B

Beror på storleken

Har man en stor drake 7-8 m2 så behöver det inte blåsa så mycket (1-5 m/s) min är väl 6 och då skall det blåsa lite mer!

Men det beror på typ, material och vikt hos piloten...

Kontor..? Nej, vad är det?

Gör som jag: ta ett halvtidsjobb någonstans där husen är byggda i renaste guld och gatorna är beströdda med puder! Och sedan har ni pjäxorna på hela vintern...

Ett tips i bästa välmening till alla stackars pappersvändare därute: en säsong på skidort är mycket roligare är ett kontorsjobb. Fast vad vet jag, jag har ju aldrig haft kontorsjobb... ;-)

/Joergen

PS. Prioritera! DS.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg