Längtan.....

Känner ni suget? Snart är det dags att ta dem där första lite rostiga benböjar svängarna. För att snabbt inse att det är där här man vill hålla på med. För vem vill egentligen sitta och uggla på ett kontor? När det finns så mycket att uppleva.
Fast det man kan göra är att sitta och planera säsongens skidresor och om det dags att inför skaffa nya prylar. Börja med kort en kort weekend i Sälen i december. Ta en vecka i alperna. Hänga med polarna upp till Keb och i vår om pengar och semester finns kvar ta en säsongs avslut upp till Björkis och Riksgränsen. Och hur var det nu med utrustningen. Är det dags att byta? Skall man köra en säsong till? Skall man inte skaffa ett par nya bindningar? Är det inte så att att jag kanske blir lite bättre om köper dem där nya skidorna? Men vad man än gör och bästämmer sig så är det när man står på toppen av backen och skall ta dem där första svängarna som känner den riktigt sanna glädjen.
Om nu bara denna otroligt tråkiga höst kunde gå över till vinter, så att man kunde få komma iväg...

/Tomas som längtar till vintern så ända in i....

Jaaa....

Jag längtar också till vintern då jag sitter "instängd" på mitt kontor. Telemark skulle jag vilja lära mig men det får bli något annat år. Just nu är det bara isklättring som gäller.

Laila.

Ännu mer längtan...

Det var inte senare än förrgår som jag tog och klämde på mina isyxor eftersom råkade "stöta" på dem. Och gjorde dem där lite fjantiga luftslagen i luften, precis som om det vore en ispelare man klättrade på. Jag har lovat mig själv att försöka hinna med mer isklättring i år, så nu håller vi tummarna att det kallt snabbt som bara den och vi får dem där perfekta isarna.

/Tomas

Längtan? Sug? För egen del vill jag närmast och i första hand beskriva det som smärta! I andra hand präglas upplevelsen av självförebråelser: -VARFÖR skulle jag NÖDVÄNDIGTVIS börja tänka på skidåkning redan i början på september I ÅR IGEN???!!! STUPIDO! Mama mia! Vilket fullkomligt onödigt självplågeri!

I övrigt är det bara att instämma (med förbehållet att jag aldrig testat isklättring, även om tanken mer än en gång slagit mig). Prylsjukan har drabbat även mig, jag vidhåller stenhårt att man visst kan köpa lyckan! De som säger motsatsen kan aldrig stått där, mitt i regniga oktober, på vardagsgolvet iklädd ett par orepade, nya sköna telispjäxor på fötterna, ståendes med skidorna på, praktiserandes torrträning av knäböjninggnn.....jäkl.. drägglade på tangentbordet...fasiken!
Mera snö!!

Skidpremiären avklarad

Jag gjorde slag i saken och stillade min hunger. Hade skidpremiär för en manad sedan i Hintertux. 20 cm nysnö och runt –4 grader :). Underbart att plöja lössno igen. Första aken kändes konstiga. Mentalt var kvar när man stog pa topp förra säsongen, men kroppen hängde inte riktigt med. Efter ett par ak var man dock tillbaka i gott slag. Fast nu börjar längtan bli stark igen. Attan att det skall vara sa dyrt att aka...

/stefan

Snart...

så är det dax igen! Ska till Dundret i början på november, hoppas att de har snö då men det har de tydligen redan nu..kolla på bilderna (http://www.dundret.se)

Men fram tills dess så är det sublimering i form av utrustningsinköp som gäller: ska det bli T1:eek:r eller de nya T2:eek:rna, ska jag jag köpa Linken, Hardwire eller 7tm?

Hur som helst, håll ut, snön kommer!!

MVH Anders B

Trodde det bara var jag som LÄNGTADE efter snö.
Blev idiotförklarad på jobbet förra veckan då jag jublade över väderprognosens snöflingor. Nu blev det ju (förstås - sen när kan man lita på väderprognoser?!)inte någon snö... Men nästa vecka kanske? :)
Får väl nöja mig med att klappa på skidorna så länge.

/Sus

Jepp. Nu suger det ordentligt i skidtarmen. Hade frusna vattenpölar på min väg i morgonsolen idag på cykel. Blev glad då jag insåg att vintern SNART är här. Dags att damma av skidorna och plocka fram vallajärnet. Bokade in julen i Hemesedal och nyåret i Stanton. Planen är klar. Nu kan det komma: den långa isande vintern med massor och åter massor av snö. Det gör inget om det blir tungt, mörkt och rått. Jag är beredd. Låt det komma bara. Tänk vad härligt det skall bli igen med gnistrande snö och fartvind i ansiktet. Det som åter gör att man ser meningen med livet...

/ kvasifilosof på nattkröken

-3 grader..

på termometern, norrsken på himlen...

Årets nyheter börjar äntligen anlända till affärerna, de som jobbar där börjar bli less på mig...

Tog ned skidorna från vinden och pratade lite med dem, saknaden verkade vara ömsesidig...

Skidtestarhelg på Dundret om två veckor, snart där...

/Anders B

Aghhhhh sluta plågas!!

Jag längtar också efter snö... desvärre bor man då i Skåne där vargavintern inte bjuder på så mycket "puder"

Men drömma går ju ;)

M

HA..

nu är premiären avklarad! Nyss hemkommen från Dundret, var hårt underlag men va f*n det är ju bara den 10:e November!

Måste träna lårmusklerna nu...Höres!

/Anders B

Dundret

Har oxå kommit hem från Dundret,kalaspister!

Mycket bra för att vara försäsong, bästa på tre år! Hårt med lite nysnö på toppen inga isfläckar.

Testade mina nya G3 Targa/ Rossignol Pow Air hur kul som helst! G3 Targa är bra mycket bättre än Chillin samt Telistwintip är kul men att åka baklänges är svårt;-)

Hmm, Brokk hemma kl 16.17 liften stänger 15.00 en timma och 17 minuter Gällivare-Luleå 24 mil?

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg