Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej. Har letat efter en lite längre GoreTex-jacka/rock som man kan ha i stan med en kavaj under. Har tittat på Tierra Guru men den tycks ha utgått ur sortimentet. Kan någon ge mig andra tips?
MVH...Bo Arvidsson
Rohan i England har en del längre modeller. En del har fått riktigt bra betyg i tester i engelska tidningen Trail, har för mig att det var modellen hilltop. Eller, är rätt säker på att det var hilltop. Bland annat.
Jag har haft Bergans Oslo coat över kostymen och som vanlig jacka.
Den är helt fenomenal som cityrock, faktiskt en av mina favoritplagg.
Jag har använt den i stort sätt dagligen under säsong, dvs. höst, vinter och vår under 3 års tid. Den är fortfarande helt vattentät och fantastiskt bekväm...
...men framför allt riktigt, riktigt snygg.
Det kan vara skönt att slippa se ut som en skogsmulle hela tiden. Men endå kunna åtnjuta kvalite och funktion som tejpade sömmar, 3-lagers vattentät Dermizax, 4-vägs stretch och skyddsklaff med magnetknappar över dragkedjan.
Om Tierra Guru har utgått från sortimentet har dem en ny jacka inne som är lite längre och i Gore-Tex. Kan tyvärr inte säga exakt vad den heter då katalogen ligger hemma och Tierras hemsida uppdateras inte allt för ofta verkar det som!
Men den finns iallafall på Naturkompaniet i Luleå.
Jackan heter något med Witehorn eller Whitehorn har jag för mig. Gå in på en butik och ta en Tierra katalog och titta