Jag är en person som tycker om att flugfiska på fjället. Åker varje år till Norge och går upp i en fjälldal. Den är en ganska vindskyddad dal och här finns en del fjällbjörk. Problemet är att jag börjar bli äldre (56 år) och vandringen upp ditt jag går är ca 30 km och därför strävar jag Nu att få ner packningsvikt till max 20 kilo. När jag väl är framme så stannar jag på samma plats i ca 5-8 dagar (basläger jag går i från). H
Min frågor jag önskar tips/råd på är (endast sommar vandring och endast en person);
-Söker ett lättboende samt om möjligt med lite högre takhöjd. Helst något under 3 kilo (ju lättare desto bättre). Har tid att lägga extra timme på resa tält/läger. Skall sedan vara på samma plats i 5-8 dagar.
-Lätt bra liggunderlag? Eller skulle man eventuellt göra en risbädd av björkris?
Vad kan Ni rekommendera?
Min frågor jag önskar tips/råd på är (endast sommar vandring och endast en person);
-Söker ett lättboende samt om möjligt med lite högre takhöjd. Helst något under 3 kilo (ju lättare desto bättre). Har tid att lägga extra timme på resa tält/läger. Skall sedan vara på samma plats i 5-8 dagar.
-Lätt bra liggunderlag? Eller skulle man eventuellt göra en risbädd av björkris?
Vad kan Ni rekommendera?