Lämplig cykelpump?

Re: Tryckmätare?

Pott; sa:
Om man cyklar mtb med 2-2.3 (kg?) tryck i däcken är det då idé att köpa en pump med tryckmätare eller är det overkill? Kanske lämpligt för racers med lite mer tryck i däcken?

Det finns inte så många "minipumpar" med tryckmätare (Crank Bros + några till). Jag har tryckmätare på golvpumpen hemma och använder den för att pumpa däcken på hojjen (med UST får man pumpa ofta). Minipumpen hänger med "om i fall att" den skulle behövas.

Tryckmätaren behövs. Hur vet du annars vilket tryck du har i däcken? Tänk bara på att dubbelkolla mätaren (gärna lite nu och då) så att du vet att den visar hyffsat rätt.
Jag har tre st "mini"mätare somman får med när man köper Schwalbe slang. alla visar olika. Iofs bara +-0,5 bar, men ändå.

/Mattias

Crankbrothers

Crankbrothers är märket på min nyinköpta, dyr men bra 400:-, två lägen ett för lågtryck stor volym och sedan högtryck på slutet med låg volym, toppen....
Passar race och bil ventil.

Crank Brothers

Jag har 3 st minipumps hemma och har haft 3-4 till under årens gång, men den i särklass bäst är Crank Brothers Alloy

straighton_pump_alloy.jpg

Det positiva: Racer och bil. Hög volym eller högtryck. Inbyggd mätare.

Det negativa: Lite större än min SKS.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
upnorth Lämplig utrustning vid färd genom skog Mountainbike 4
bergholm Val av cykelpump? Mountainbike 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg