Jag har en relativt nyinköpt Allgrön som endast är använd några dagar i regn förra sommaren i fjällen. När jag använde jackan senast i ett duggregn ser jag när jag tar av mig jackan att små mörka fläckar av fukt krupit igenom och syns på insidan av membranet. Jag kan ju inte påstå jag blev blöt men detta var också lätt duggregn. På utsidan av membranet hade vattnet "fastnat" i tyget som såg blött ut. Det här var bara där ryggsäcken legat an förra gången jag använde jackan.
Är det verkligen meningen att vatten ska kunna gå igenom så lätt? Jag kan köpa att vattnet fastnar på tyget där impregneringen slitits bort men om det går igenom av duggregn känns ju bomullsjacka som mer behändigt..
Kanske ska tillägga att detta är gamla modellen av Allgrön. Nu har de tydligen bytt membran.
Är det någon som vet om det här är "normalt" eller om jag ska försöka reklamera?
Allt Gott
Är det verkligen meningen att vatten ska kunna gå igenom så lätt? Jag kan köpa att vattnet fastnar på tyget där impregneringen slitits bort men om det går igenom av duggregn känns ju bomullsjacka som mer behändigt..
Kanske ska tillägga att detta är gamla modellen av Allgrön. Nu har de tydligen bytt membran.
Är det någon som vet om det här är "normalt" eller om jag ska försöka reklamera?
Allt Gott