Läckande ståltermosar

Re: Re: Re: Re: Termost test

millimeter; sa:
Google är gudomlig.. :) Men jag har också sett ungefär samma sak, dvs att det är en myt att Rusta skulle vara sektägt. Men samtidigt vill jag inte bara tro blint på Google. Om nån har mer handfast information skulle jag bli mer övertygad, men å andra sidan kan jag leta efter den själv också.

Sorry för offtopicsnurren!

MVH

Men det är ju livets ord som äger Naturkompaniet och Clas Ohlson också, och de köpte ju nyligen IKEA också.

i det militära fick man lära sig om en massa konstiga ting många onödiga men en del bra.. en av de bra sakerna jag lärde mig var Thermos hantering, man skall ha enkom vatten i Thermosen, detta av flera olika orsaker, den främsta är att man då kan välja dryck, kaffe, tee, chocklad eller kanske en saftsoppa om man vill.. det blir svårt med denna "polyvalens" huh, om man har kaffe i Thermosen.. andra orsaken är att man slipper att "smak" sätter sig i Thermosen och det tredje är att sockerhaltiga drycker "sätter" sig i häll anordningen och gör den otät..

(Tigern och Malin(do), var nu snälla och låt Elvis, Mork och ryska löjtnanter vara utanför denna hittintills nästan normala tråd, det kan vara frestande att dra en parallel till sektdiskussionen eller min militärkoppling och några av era fetlagda gubbar med moonboots och chipspåse)

-Patric-; sa:
i det militära fick man lära sig om en massa konstiga ting många onödiga men en del bra.. en av de bra sakerna jag lärde mig var Thermos hantering, man skall ha enkom vatten i Thermosen, detta av flera olika orsaker, den främsta är att man då kan välja dryck, kaffe, tee, chocklad eller kanske en saftsoppa om man vill.. det blir svårt med denna "polyvalens" huh, om man har kaffe i Thermosen.. andra orsaken är att man slipper att "smak" sätter sig i Thermosen och det tredje är att sockerhaltiga drycker "sätter" sig i häll anordningen och gör den otät..

(Tigern och Malin(do), var nu snälla och låt Elvis, Mork och ryska löjtnanter vara utanför denna hittintills nästan normala tråd, det kan vara frestande att dra en parallel till sektdiskussionen eller min militärkoppling och några av era fetlagda gubbar med moonboots och chipspåse)

Om man ska dra till med militära bravader och ståltermosar kan jag tala om vad man inte ska göra. Det är att glömma termosen vid bandet till en stridsvagn, termosen blir plattare, knöligare och den läckte som fan också, efter att vagnen gjort en centrumsväng och kört iväg...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Termost test

millimeter; sa:
Nä, IKEA är nazister. Clas Olson är helt klart sadist med tanke på vilken labyrint butiken i Nordstan är.

Jag har för mig att Clas Ohlson faktiskt var frikyrklig åtminstone (å andra sidan var det regel snarare än undantag att vara djupt religiös i Dalarna)
clas_ohlson_yngre_bild.jpg

Och Naturkompaniet ägs av Fascist Outdoor, där Fjällrävens Åke Nordin härskar i envåld. :)

highlandpark; sa:
Fick en Thermos i present, den har en slags pip som fälls upp när man trycker på en knapp. Använde den några gånger, sedan började den läcka. ... Fattar inte att termostillverkarna inte kan göra korkar som håller tätt! :-(
Hej!
Jag har två sånna de funkar för mig helt utan problem. Jag har aldrig haft strul. Jag vet kamrater till som har samma variant utan att ha gnällt det minsta. Jag tror att du har haft otur på något sätt... Alternativet är att vi har haft tur.
Patric
ps. Har bara vatten i. Diskar noga med delad kork.

avslutad210712

Gäst
greendanger; sa:
Om man ska dra till med militära bravader och ståltermosar kan jag tala om vad man inte ska göra. Det är att glömma termosen vid bandet till en stridsvagn, termosen blir plattare, knöligare och den läckte som fan också, efter att vagnen gjort en centrumsväng och kört iväg...

Bland de civila bravaderna man kan hitta på med en termos är att glömma den igenskruvad i köket en vecka med mjölkchoklad i. Allt blir inte godare av att åldras om man sägerså.

Har också hört det där ryktet och enligt mina föräldrar så har Rusta gått ut i Upsala Nya Tidning och dementerar, flera ggr tror jag. Livets Ord håller ju till i Uppsala, som bekant möjligen.

Jag har inget mer handfast, men jag oroade mig lite när jag hörde talas om detta, men har sedan fått klart för mig att det är inte myt. Mins inte riktigt hur, det var mer än de där dementierna, men när jag var lagom övertygad så släppte jag det där.

Därmed inte sagt att det är nåt fel på sekter eller Livet Ord...

(just nu saknar jag lite såna där smileys, typ "crazy" och "stupid me")

avslutad210712

Gäst
Var förbi Domus och de hade ståltermosar till medlemspris så jag köpte två stycken. Har nu prövat fylla dem med varmvatten över natten och döm om min förvåning när jag kände på termosarna på morgonen efter. Själva termosarna var svala på utsidan vilket tyder på att inte så mycket värme läcker där. Men korkarna var ordentligt ljumma på utsidan (inte http://www.utsidan.se alltså) så där läker det ut ordentligt med värme. För Er som har andra termosar undrar jag hur mycket värme korkarna läcker. Funderar allvarligt på att lämna tillbaka termosarna men om andra också är lika dåliga så är det ingen större ide.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg