Är det någon som har en bra lösning för att ladda batterier i fält till en Panasonic kompaktkamera? Jag har en Lumix DMC-TZ7 som har Li-Ion batteri. Batteriet måste man ta ut för att kunna ladda det och jag har ännu inte hittat någon solklar lösning på hur man kan ladda batterierna utan "vanlig" strömkälla.
Jag har en idé men vet inte om det funkar. Den består av en Digibuddy 4501 laddare som kan drivas på vanlig 220 volt eller med 12 volt från ett biluttag. Om man kombinerar den med en solcellspanel som har ett 12 volts honuttag så borde den kombinationen funka. Tycker jag. Men jag vet ju inte.
Kan det finnas enklare, färdiga lösningar. Någon som vet?
Så här ser Digibuddyn ut:
Den har ett USB-uttag som gör att man kan ladda andra saker via Digibuddyn, tex mobilen. För att den ska kunna användas till ett speciellt batteri krävs en matchande adapter som sätts fast inuti.
Solcellsladdare med 12 volts hona:
Vad tror ni, kan detta fungera?
Eller finns det bättre lösningar?
Jag har en idé men vet inte om det funkar. Den består av en Digibuddy 4501 laddare som kan drivas på vanlig 220 volt eller med 12 volt från ett biluttag. Om man kombinerar den med en solcellspanel som har ett 12 volts honuttag så borde den kombinationen funka. Tycker jag. Men jag vet ju inte.
Kan det finnas enklare, färdiga lösningar. Någon som vet?
Så här ser Digibuddyn ut:
Den har ett USB-uttag som gör att man kan ladda andra saker via Digibuddyn, tex mobilen. För att den ska kunna användas till ett speciellt batteri krävs en matchande adapter som sätts fast inuti.
Solcellsladdare med 12 volts hona:
Vad tror ni, kan detta fungera?
Eller finns det bättre lösningar?