Låååååååångsaaaaaaaaaaamt.. . . .

Hej!

Utsidan är utan tvekan en av mina absoluta favoritsidor men jag blir mer och mer irriterad!
Hur är det möjligt att få sidan så oerhört långsam??? Det går ju så sakta så jag drar mej för att titta hit. Blir bara upprörd av att vänta flera minuter medan sidorna laddas.
Ni måste verkligen försöka göra något åt detta.
Annars kommer jag att gå ut i skogen istället...

Puss
Sailor

Utsidan är verkligen sida som fungerar ovanlig bra. Mycket sällan problem och laddar fort t o m i Netscape, vilket inte alla andra sidor gör. Har man höga stressnivåer så är verkligen skogsprommenader bra. Speciellt när det är så vackert höstväder.

clindh

Forumvärd
Har du Mac eller PC? Vilken browser?

Testa att stänga av menyerna - länk finns på förstasidan, ovanför högra kolumnen. Tex har senare versioner av IE på Mac grava minnesläckor vid användning av avancerad DHTML; där hjälper det att stänga av menyerna.

Svårt att tro att felet ligger hos Utsidan

Sitter och surfar på PC win 98 med IE5 normalt, men har provat med navigator 4.08 och communicator 4.78 och jag märker inga större hastighetsskillnader. Däremot är ju IE snällare på att tolka kod, kan HTMLen feltolkas gör gärna Netscape det. Jag kan inte säga varför det går segt för dig men jag har svårt att tro att det är Utsidan som kodat konstigare än nån annan site. Inte kan jag heller hitta var Utsidan är kopplat till pricerunner så den delen verkar vara lite mystisk...

/H

Kan ju vara en bannner. Men om det är så så går ju det att stoppa och du får oftast upp den efterfrågade informationen. Tryck stop när det laddat länge nog. Själv sitter man på fast lina och har inte så ont av detta... :)

samma här

jag måste nog hålla med ...

Det har varit väldigt långsamt de senaste dagarna för mig med, även om jag sitter med en pc, explorer 5 och bredband. Vi pratar iofs inte minuter, men ibland halva minuter dock! Kanske en etta som kommit på tvären i kabeln någonstans : )

Långsamt???

Inte tycker jag att Utsidan är långsam, möjligtvis kartan men den ska man väl inte gämföra med.
Surfar runt en hel del och min uppfattning är att den inte är långsam snarare snabb i förhållande till många andra "sidor" o "poler"!

clindh

Forumvärd
Jag märkte också detta idag - det verkar vara TradeDoublers server som har stora problem ibland, vilket får laddningen av Utsidan-sidor att hänga sig.

Så nu får ni förmånen att surfa utan reklam från dem ett tag... :)

Jag kan meddela att stopp tekniken funkar bra. Oftast är det sa att 99% av sidan laddas ner inom 10-15 sekunder, men den sista procenten kan ibland ta upp emot 1-2 minuter att fa hem (ta en titt pa laddningsindikatorn). När detta sker är det bara trycka pa stopp och det mesta av informationen visas ända.

/stefan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg