Tvättmaskiner då?
Jaha, kylskåpsmannen. Vad säger man om det. Behöver han undsättning av vite riddaren?? Är han tysk? Jaaa, tydligen. Fast...vänta lite...jaha, jaså: tysk-amerikan. Hmmm, jag tänkte väl det.
Det är nog med kylskåp som med surströmmingar:
Somliga tycker att kylskåp inte enbart borde stå i köket - utan kan kånkas genom halva världen.
Somliga påstår att fisk inte enbart borde käkas så färskt som bara möjligt - utan kan jäsas till surströmmingar som lär vara mat för mänskliga varelser.
Folk har på alla tider velat läkarundersöka fenomen som de inte förstår eller begriper.
T.ex när jag bodde i Norrland och surströmmingssäsongen nalkades, då undrade jag stundom om folk hade nåt allvarligt fel med luktsinnet.
Vem vet, kylskåpsmannen markerar kanske början av en ny trend. Ett kylskåp är verkligen enastående stryktåligt.
Kommer ni ihåg hur det började med vindsurfing? En envis och halvknasig grabb på en gammal köksdörr där ute i havet.
Eller flyget...
Eller järnvägar...
Alla dessa människor borde på sin tid ha blivit läkarundersökta eftersom de gjorde nåt som verkade helknasigt, omöjligt och rentav farligt både för den allmänna moralen och folkshälsan.
Nån som har erfarenheter med tvättmaskiner? Bättre med helautomatik och 1200 varv, tro? Eller en 800-varvare med halvautomatik, för att börja med?
/Georg