jättesnällt att låta mig prova/låna den! Men jag vill nog skaffa en egen sätt snart för att han ska träna lite mera i förväg. Just nu har vi kört mycket klätter och trassel i vegetation-övningar! Om några veckor har jag planerat en tvådagars tur på Hökensås i Västergötland. Då tänkte jag att han ska få prova att bära. Han har burit som yngre, men det var en lättare klövja och kortare sträckor. Jo, hans matsmältning är lite känslig..... så man får vänja in sakta! (eller skaffa gasmask) Han lär behöva lite kraftigare foder eftersom han lätt går ner i vikt. Just nu är han i fin form med en aning hull att "ta av".
Hur är det med mygg-plågan i Jämtlandsfjällen i juni? Nå´n som vet? Och om man planerar en vandring Abisko-Nikkaluokta på våren, hur tidigt kan man åka då för att slippa för mycket "blöta" marker eller att det är oframkomligt pga smältvatten? Jag planerar två olika vandringar nämligen, en tidig vår och en sommar (då min tonåriga son ska med) Därför alla konstiga frågor! Här på utsidan verkar finnas hur mycket fjällvana som helst, bara att lära sig!
Hur är det med mygg-plågan i Jämtlandsfjällen i juni? Nå´n som vet? Och om man planerar en vandring Abisko-Nikkaluokta på våren, hur tidigt kan man åka då för att slippa för mycket "blöta" marker eller att det är oframkomligt pga smältvatten? Jag planerar två olika vandringar nämligen, en tidig vår och en sommar (då min tonåriga son ska med) Därför alla konstiga frågor! Här på utsidan verkar finnas hur mycket fjällvana som helst, bara att lära sig!