Kvalitet Engelsons?

Har bara köpt plastundisar av dem, riktigt prisvärda samt jacka och friluftsbyxor som dottern brukade i skogen under sitt praktikår. De slets ut men vid dagligt hårt bruk i 7 mdr är det helt normalt och ok.
Med mina bergränsade erfarenheter kan jag rekommendera.

Kunde inte låta bli att beställa ett par "Grönlandsbyxor" i Engelsons tappning. Skall bli intressant att jämföra dem med Fjällräven-originalet, samt kopian från ITAB.

Priset ligger på strax under 300:- kronor, frakten inberäknad. Inte mycket att käfta om således.

~Paul~

Slitstarkt

Jag har haft mitt i dryga tio år. Slitstarkt och varmt, dock gick dragkedjan i polokragen sönder rätt omgående så den har jag sytt ihop till en "vanlig polokrage.
M.a.o. nöjd.

Har nu fått hem Engelsons variant på Grönlandsbyxan. Tja, vad skall man säga. Tyget kommer inte i närheten av varken ITAB-s version eller originalet från Fjällräven. Faktum är att det inte liknar G-1000 väv över huvud taget.

Jag har för länge sedan köpt ett par byxor som påminner om dessa i kvaliteten. Det var på Överskott på Backaplan. De kostade på sin tid ca 160:- kronor. De är nästan identiska med dessa byxor från Engelsons.

Rent tekniskt är de dock välsydda, inga hängande trådar eller missade stygn. Allting är dubbelsytt (till skillnad från äkta Grönlandsbyxan) och alla måtten stämmer. Men som sagt. Hade jag vetat vad jag vet nu så hade jag inte köpt dem.

En sak till. Jag beställde grön färg på brallorna. De som jag fick är dock bruna, trots att de på följesedeln är specificerade som gröna.

~Paul~

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg