OK, det var inte svårare än så
Om nu HB har alla de där ämnena klara, vilket jag inte betvivlar trots satt de lät så för att jag började meningen med (om).
Har HB systemet också tillräckligt utbyggd sökfunktion att detta kommer fungera.
För att jämföra med något som redan existerar likt Wikipedia. Kan HB skapa sådana länkar i beskrivna texter. T,ex ämnet handlar om mat, i texten nämns ordet förtält eller absider, blir dessa klickbara och de hamnar på samma beskrivning som handlar om tält.
Ingen avancerad funktion i sig men de blir ett stort arbeta att göra orden sökbara och länkade till rätt (nästa) ämne
En annan tanke är alla delade åsikter. Jag campar mer en trehjulig tadpol liggcykel, andra nöjer sig med pappas gamla cykel utan växlar medan den stora massan förmodligen använder flerväxlade diamantramscyklar. Alla kan tala sig varma för var och en av de cyklarna och dess beskaffenhet o utrustning. Vilket material ramen har hur man tänkt om med planeringen av vattenflaskor, vissa gillar högre och bredare styre för att få plats med mer utrustning på styret.
Vissa gillar AL kök andra tycker heller om UL. Så här fortsätter det i de oändliga. Den eller de som ska reda ut allt de där och göra det sökbart behöver ett tålamod som ligger utanför den normalt mänskliga kapaciteten.
Den evinnerligt stora mängd av goda råd och lösningar diskuteras redan på forumet men det är inte sökbart som David sa.
Ett projekt som detta behöver struktureras på något klokt sätt om de ska kunna genomföras.
Om det ska bli en sökbar fakta bank. Måste kanske ord som "jag tycker" bort. Och ersättas av omständigheterna till varför.
Men även dessa omständigheter har oändliga varianter på lösningar och ingen går säkert applicera på något annat då de hela tiden handlar om olika typer av utrustningar i olika kombinationer.
Jag säger inte att den som känner sig taggad till denna uppgift ska lägga ner sina tankar.
Nej, kör på, men det måste finnas tydliga regler och en struktur för hur all text ska föras in, annars kör ni in i väggen, de blir för övermäktig. Problemet ligger bland annat i. alla ämnen som tangerar varandra, där det inte finns en naturlig övergång till nästa ämne.
De som klarar denna uppgift kan skriva in kunskapen i sina CVs
Kanske Jan som ändå startade idén, även har en bra lösning som grund att börja på. Jag vill verkligen se att denna tanke blir till en verklighet.