Kungsleden

Hej!
Jag är hyfsat grön i detta med vandring men tänkte ge mig ut på ett litet äventyr och vandra kungsleden Abisko- Hemavan i sommar, finns det någon där ute som har gjort samma sak och har lite tips och trix som jag bör tänka på. Typ, tips på mat, tält, liggunderlag, och allt annat :) hade uppskattats jätte mycket!
:)

Hej!
Vad kul att du tänker långvandra!

Jag har själv hittat mycket nyttig information på forumet och tänkte att det är bra att ge tillbaka nån gång. 2013 vandrade jag hela kungsleden och i somras så vandrade jag Gröna Bandet som går genom fjällkedjan (Treriksröset- Grövelsjön, 1300km). På fredag åker jag till Grövelsjön igen för att åka Vita Bandet (Grövelsjön- Trerikröset) på skidor. På grund av det har jag lite ont om tid och hinner inte sammanfatta kungsleden.

Om du vill så kan du maila mig frågor som du har så kan jag svara på dom efter bästa förmåga! Och eftersom jag kommer att spendera näskommande 8-10 veckorna i fjällen så kandet bli en liten fördröjning på svaret men jag har nog tillgång till internet nu och då längs vägen.

Skickar min mailadress i ett PM

// Peter Nordström

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg