Hej,
Efter att ha tagit del av massor av bra tips och råd på Utsidan har jag bestämt mig för följande premiärvandring i Lapplandsfjällen (har tidigare vandrat vid Sylarna och Grövelsjön)
1.Nikkaloukta-Keb.station
2.Ev topptur påKeb
3.Keb station-Singi
4.Singi-Keb station
5.Keb station -Nikkaloukta
Mao en ganska lindrig vandring om jag förstått rätt.
Tyvärr har mina vandrarkollegor ( 4 från början) börjat vela en efter en, men jag har svårt
att bara låta drömmen om vandring i Lappland bara stanna vid en dröm.
Om ngn har intresse att hänga på antingen en bit eller hela vägen vore det kul.
Själv är jag 42 år och har som sagt prövat vandring i skogslandskap tidigare, dock aldrig själv.
Försöker att träna nästan dagligen för att kunna få ut så mycket som möjligt av turen
jag kommer att anlända Nikkaloukta Fredag 14/8
Återigen måste jag prisa denna hemsida för alla goda råd och tips, och inte minst inspiration !
Efter att ha tagit del av massor av bra tips och råd på Utsidan har jag bestämt mig för följande premiärvandring i Lapplandsfjällen (har tidigare vandrat vid Sylarna och Grövelsjön)
1.Nikkaloukta-Keb.station
2.Ev topptur påKeb
3.Keb station-Singi
4.Singi-Keb station
5.Keb station -Nikkaloukta
Mao en ganska lindrig vandring om jag förstått rätt.
Tyvärr har mina vandrarkollegor ( 4 från början) börjat vela en efter en, men jag har svårt
att bara låta drömmen om vandring i Lappland bara stanna vid en dröm.
Om ngn har intresse att hänga på antingen en bit eller hela vägen vore det kul.
Själv är jag 42 år och har som sagt prövat vandring i skogslandskap tidigare, dock aldrig själv.
Försöker att träna nästan dagligen för att kunna få ut så mycket som möjligt av turen
jag kommer att anlända Nikkaloukta Fredag 14/8
Återigen måste jag prisa denna hemsida för alla goda råd och tips, och inte minst inspiration !