Låter bra. Det tror jag inte blir något större problem.
Det som vi tror blir det stora problemet är hur man ska planera maten. Man vill ju gärna tro att någon middag ska kunna bestå av nyfångad fisk, men till vilken grad?
Ni som har varit ute på sådana här turer, hur brukar ni planera maten? Är det frystorkat 3 rätter om dagen varje dag? Man vill ju gärna orka bära allt också,
Vatten antar jag inte är något problem där uppe?
Det där med fisk beror ju på vem som står i andra ändan av spöet också .
Själv är jag mer av hobbyfiskare och tar vad jag får men räknar inte in något.
...nån som Lars Monsen tar kanske med några soppor i reserv, annars är det potatismos i packningen, eftersom han räknar med fisk oftast.
Som redan skrivits, satsa på att använd vanlig torrmat, man kommer väldigt långt på havregryn, torrmjölk, socker och div annat. Pasta och torra pastasåser, finns färdiga portioner från Ekströms också, bra. Tänk på att ta till ordentliga portioner bara, receptens två portioner brukar mätta en...
Nötter, russin, annat godis, torkat kött brukar man kunna köpa här och där. Tjälknöl är hemlagat, enkelt att göra, räcker några dagar. Ris med lite stekt vitlök, torkad lök och kanske en liten burk makrill med tomatsås smakar inte pyton . Baka själva, mjöl, torrmjölk, bakpulver, lite olja eller smör blir scones/pinnbröd. Stek i pannan och krydda med lite chili.
Osv, går att äta hyfsat utan att röra frystorkat. Ska ni ändå köpa lite frystorkat, satsa på Real, det är den enda maten jag känner till som är utan tillsatser och består av bra råvaror. Med Blå Band blir det gärna lite väl mycket kemilåda och lite av det goda dvs råvarorna...
//J