Söker ihärdigt efter användbara topo-kartor till nya Garmin Zumo XT Det som funkat på tidigare modeller 278, 276cx m.fl med egna typfiler gör inte det på Zumo xt. Synskärpan avtar med åren och har provat både otypade FPv4 och FPv6 men det liknar mest en grön sörja över kartan
Har kollat på en norsk köpekarta men den var ung. lika dålig som Garmins otypade FP
Har kikat lite på Nolängs kartor som skulle kunna vara en nödlösning? men lyckas inte få in den i Zumon
Tar hem en kartfil .zip packar upp den får en fil .kmz koperar den till zumon "custom map" bocka i "egna kartor" i zumon men inga såna kartor finns i zumon
Vad jag sett annorstädes så ska Nolängs kartor lira med Zumo xt
Hjälp mottages för något fel gör jag antagligen
Bifogar ett par bilder så förstår ni min frustration över garmins sätt att förstöra lantmäteriets kartdata
Har kollat på en norsk köpekarta men den var ung. lika dålig som Garmins otypade FP
Har kikat lite på Nolängs kartor som skulle kunna vara en nödlösning? men lyckas inte få in den i Zumon
Tar hem en kartfil .zip packar upp den får en fil .kmz koperar den till zumon "custom map" bocka i "egna kartor" i zumon men inga såna kartor finns i zumon
Vad jag sett annorstädes så ska Nolängs kartor lira med Zumo xt
Hjälp mottages för något fel gör jag antagligen
Bifogar ett par bilder så förstår ni min frustration över garmins sätt att förstöra lantmäteriets kartdata
Bilagor
Senast ändrad: