Jag är inte tillräckligt påläst för att avgöra vad som är rätt och fel när det gäller diskussionen om Göran Kropp (om det nu finns "rätt och fel"). Men det är klart att man hör saker från media och jag tror naturligtvis att mycket av det är förtal. Jag skulle inte förringa prestationerna som Kropp har gjort. Däremot har nog respekten för Kropp som klättrare fått sig en törn.
Jag tror inte att jag skulle vilja vara på en expedition med Kropp. I ett läge då man vill ha fullt förtroende för de man klättrar med så räcker det med att tvivel finns för att skapa oro och misstänksamhet i teamet.
Man vill klättra med personer som är bra klättrare och som har mycket erfarenhet, men framförallt med personer man känner att man kan lita på.
Jag tror inte att jag skulle vilja vara på en expedition med Kropp. I ett läge då man vill ha fullt förtroende för de man klättrar med så räcker det med att tvivel finns för att skapa oro och misstänksamhet i teamet.
Man vill klättra med personer som är bra klättrare och som har mycket erfarenhet, men framförallt med personer man känner att man kan lita på.