Krock med vilda djur?

I morse var

det dags igen. Hade jag inte nypt till med bromsarna omedelbart hade ett rådjur i hög fart rammat mig från vänster när jag på sommarracern var på väg nedför en rätt brant asfaltcykelväg på väg mot jobbet.

Rådjur saknar trafikvett.

Thure
 
det dags igen. Hade jag inte nypt till med bromsarna omedelbart hade ett rådjur i hög fart rammat mig från vänster när jag på sommarracern var på väg nedför en rätt brant asfaltcykelväg på väg mot jobbet.

Rådjur saknar trafikvett.

Thure

Nope, det var antagligen ett engelsk rådjur här på semester.
 
På vinden när vi städade efter min far hittade vi ett vint cykelhjul med en adresslapp med påskriften hjort, 2002-07-23.
Hemma har vi fått någon katt överkörd med cykel, trafikvettet hos katter verkar dåligt i allmänhet.
I Syrien hade jag en kompis som klämde ett får med cykel, det måste varit ett typiskt fall av att lämna scenen snabbt. Han ställde in cykeln tills dess han fixat nytt framhjul. (Ett av de få Syriska handelsuppgörelserna som kunde göras i en enda affär, vi firade det speciellt.)
I CA hade jag en kollega som körde på en ocelot med cykel men den reste sig och gick in i brända gräset och försvann. Cykeln dög att cykla hem på.
Senaste mördarsnigeln jag körde över var en dylik. Med alltför många kusiner. Den såg ut att ha kommit från vänster, så se upp!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Nästan krock med räv Långcykling 26
IslandTraveller Trafikdöda djur med cykel? Långcykling 38

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg