Kroatien/Split

Hej, jag skall till Split i Kroatien i september och tänkte bara kolla om någon här har erfarenheter där ifrån.
Jag kommer dessvärre inte ha någon klätterpartner med mig dit. Men det bör ju finnas Bouldering och/eller DWS?
Förare, platser eller dylikt vore väldigt intressant.
Mvh/ Jimmy

I Omis(½ timme söderut m buss från Split) fanns det en klättervägg hyfsat centralt där det hängde folk...om man följer floden som flyter genom mitten av Omis inåt landet på högra sidan(vänd ifrån kusten) så går det inte att missa...

Sedan finns det säkert mer organiserade sätt att lösa det på men det är iaf ett alternativ...

Lite längre norrut har du Kornatiöarna där det klättras en del.. sett en del filmer med bl.a. Chris Sharma där (Depth charge rock climbing). Har själv varit vid Kornatöarna 3 år i rad (2006-2008) och området är helt fantastiskt. Klättrade dock inte då jag var där.

Tittade igenom länken du skickade. Men mitt mål liger snarare vid någon form av "solo" klättring, men hittade dessvärre ingen sådan information där. Kanske finns det i deras förare? Någon som har den eller har läst den?
(Är medveten om att denna tråden borde ha legat under "Bouldering" istället.)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg