Träning
Jag känner igen ditt problem. Jag är spinningledare och när jag körde som mest 4-5 pass spinning i veckan varav två var 90 minuter, hade jag problem att sova med svettningar och "oro". Dock ej hunger.
Däremot låter de problem du har, som också många påpekat, mycket som stressralaterat. Stress på arbetsplatsten och stress i vardagen. Ett träningspass ökar också stressnivån, man bör därför vänta 4-5 timmar innan man går och lägger sig efter träningspass, med andra ord bör du ta tid att varva ner ordentligt efter träningen samt att fylla på glykogenförrådet innan går till sängs (ät dig inte proppmätt dock, min farsa äter alltid välling innan sängdags, det funkar säkert också).
Nägra punkter som har avhjälpt mina problem.
* Regelbundet intag av kost.
* Regelbundet intag av vätska.
* Direkt efter träning, oavsett art, fylla på med protein och kolhydrater till hälften av den energimängd jag förbrukade. (T.ex jag springer 1h och förbränner 1000Kcal, då käkar jag mackor, protein så jag får i mig 500Kcal.)
* Käka ordentligt några timmar efter träning.
* Varva ner ordentligt innan sömn, prova olika avslappningsmetoder.
* Se till att ha lagom temperatur i sovrummet, träning brukar öka förbränningen och man får en högre yttemperatur på kroppen. Jag sover just nu i härliga 16grader
Fast så är jag singel också
* Ät ordentligt med frukost.
Det här var väl mest bondvett och en del av sakerna har jag inga belägg för alls
Funkar för mig.
(jag läser med stor spänning kommentarer på mina punkter.)
/nisse