Kostnader för friluftsliv

rörlig kostnad också, skofett/vax etc

Glöm inte bort att räkna med den rörliga kostanden för underhåll av kängorna. Jag antar att ni smörjer era kängor med någonting, vax, fett eller motsvarande. Plussa på lite tidnignpapper för torkning och kanske byte av innersulor emellanåt. Vill man höja kostanden kan man ju räkna dyr timpeng på efterarbetet.

Nej, njut av naturen och räkna inte så mycket, dyrare är ibland bättre men bra nog (dvs billigt nog/dyrt nog) får duga. Ibland är det överskottsbolaget och ibland är det naturkomapniets dyraste beroende på mina preferenser.

/Patrik, kan inte förneka ett visst mått av eget prylbögeri ;-)

om du köper ett hus för tre mille och bor där i 40år så har varje dag i huset kostat dej drygt 200sek :p
känns väl fint att sitta där?
å då ska vi inte snacka om vad de kostar att värma upp huset... å skatten? hjälp...

nä.. skaffa tält så blir de mycke billigare ;)

Va f*n det finns väl skomakare fortfarande.:( :)

Höll liv i ett par gamla Bally Curlingkängor i över tjugo år, tack vare duktiga skomakare.

Mina gamla Haglöfskängor hänger på 20-års jubileum nu.

alla prylar ...

Jag ser OutDoor-life intresset som en ren avkoppling från vardasgs-lunket, sen att alla dessa grejor som vi behöver kostar det vet ju alla, tyvärr så vet nog tillverkare/försäljare att vi är "dumma" nog att köpa det bästa till de högre priserna. Vi som vill ut, vill ju samtidigt inte bli stående för att skitsakerna som vi köpt råkat gå sönder, att priserna kan sänkas för vårt bästa kan vi nog bara drömma om, tyvärr. Nej, jag säger bara: köp det som ni behöver och framför-allt har råd med, man klarar sig många gånger på de billigare produkter, sen att kvalitet kostar lite extra, men dessa väljer man ju själv. Bara vi kommer ut i naturen, sen om det inte är "rätt-märke" på allt är sak samma, det lovar jag. /Gunnar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg