Korkat köpa dyr termos

nermander; sa:
Kollar man på kommentarerna till Sverkers test så ser man att de två anmärkningar som de flesta termosar fick var: Korken går ej att plocka isär (går på den recenserade termosen) och att den blir bucklig vid fall.

En ståltermos BLIR bucklig vid fall, annars är det för tjockt stål i den (så den väger för mycket). Ska man ha en termos som inte blir bucklig får man ta en av titan (men jag vet inte om jag vill betala 1500 spänn för en termos).

När det gäller gummerat grepp runt termosen så föreslår jag att Kalle tar lite vulktejp och gör ett par ringar runt termosen. Voila!

Vulktape är en god ide. Har man inte sådan fungerar gummisnoddar gjorda av kasserade cykel- eller mc-slangar också bra. För övrigt blir det bra gummisnoddar till det mesta av dessa. Starka och ljuståliga.

Hans

Köpa billigt/ dyrt

Jag har alltid sagt att det lönar sig att köpa kvalitet. På senare år så har jag dock börjat ändra uppfattning. Detta beror nog mer på att kvaliten på dyra prylar/varumärkena blivit sämre än att de billiga blivit bättre. Ärligt talat tycker jag det mesta jag köper nu för tiden går sönder för snabbt.
Om jag skulle köpa ett tält skulle jag köpa ett Hilleberg, inte för att det är dyrt utan för att jag aldrig hör något dåligt om det fabrikatet. Ett tält måste man kunna lita på i alla väder, en termos klarar man sig utan.

Sverkers test visar ju också att termosen för 119 kr får lika högt betyg som den för 399 kr. Vikten var högre men vad spelar det för roll i en kajak.

Mitt råd är följande: Låt inte priset och varumärket avgöra utan försök bilda dig en uppfattning av kvaliteten istället.

Hans

Re: Köpa billigt/ dyrt

Hutt; sa:
Jag har alltid sagt att det lönar sig att köpa kvalitet. På senare år så har jag dock börjat ändra uppfattning. (---)

Hans

Jag föstâr vad du menar, och lángre ned förklarar du ju detta lite báttre, men den "felskrivning" du gör hár ár intresant eftersom du just i det skrivande ögonblicket blandar ihop kvalitet med dyra/välkända varumärken.

I övrigt är jag helt enig i din analys.

Mvh/Mats

Intressant notering

Intressant notering - det sitter djupt i själen att kvalitet = välkända märkesprodukter...

God helg,
Eva

Allt som glimmar är inte guld...

Alltså: Bra kvalitet kostar (för det mesta), men allt som kostar behöver inte vara bra kvalitet.

Och sen finns det ju alltid frågan om vilken nivå av kvalitet man behöver. Som scoutledare försöker jag hålla prylhysterin nere, eftersom jag vill att även "fattiga" scouter ska ha råd att vara med ute, det brukar dock vara lite svårt med förståelsen för det hos barnlösa ensamstående ledarkollegor som tjänar dubbelt så mycket som jag och min sambo tillsammans...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Heikkinen Vart köpa kork till bränsleflaskor? Kök och brännare 13
Silvii Köpa gas på Sicilien Kök och brännare 2
Armas Hjälp med att köpa multi-brännare till mitt Trangia Kök och brännare 6
Viktorious Vilket kök bör jag köpa? Kök och brännare 6
busnicke Vilket kök ska jag köpa? Kök och brännare 15
Nordiska Motorcyklister The Cone - Trail Designs// Vart köpa inom EU? Kök och brännare 2
LonelyWolf köpa gas på teneriffa??? Kök och brännare 8
DanielJm Köpa gas till msr windburner vart? Kök och brännare 5
1145 Var köpa Coleman-kök i Sverige Kök och brännare 6
friluftsrookie Köpa kök Kök och brännare 19
sladdis Köpa gas i sydamerika? Kök och brännare 4
Frienergi Köpa Kap-Artic kök Kök och brännare 3
The_Lost_Cyclist Köpa gaskök i Sverige som passar "amerikanska" behållare? Kök och brännare 12
pelle.k Köpa Trangia kök Kök och brännare 13
xtrem Går en så här att köpa i Sverige Kök och brännare 10
pelka Vart kan man köpa TiLite? Kök och brännare 3
Jonas_K4_9596 Gällivare - var kan man köpa Primus 4-season-gas? Kök och brännare 11
CaSte Köpa gas på Irland? Kök och brännare 2
BJK Vart köpa kemisk ren bensin? Kök och brännare 57
linkis Vilket kök tycker ni att jag sak köpa? Kök och brännare 6
personnvik Vilket kök ska jag köpa? Kök och brännare 16
lisis Vad för kök skall jag köpa? Kök och brännare 3
martin1g Var kan jag köpa Karrimor Powerpak ?? Kök och brännare 7
1145 Jetboil, något att köpa? Kök och brännare 12
e98og Var köpa oljelykta? Kök och brännare 2
adventure_transport Bygga/köpa solugn Kök och brännare 2
tango var köpa optimus nova billigast? Kök och brännare 3
fjelltur Var köpa KAP arctic? Kök och brännare 6
sb_stefan Vad ska jag köpa för kök? Kök och brännare 19
1145 Var köpa Optimus Loke 85 Kök och brännare 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg