KOREA

Hej.

ska dundra iväg en sväng till Korea (syd) i sommar o hälsa på en kompis men tänkte att ngn här kanske har tips på saker som man verkligen borde göra om man är där. kommer att vara där i 2-3v med början kring 18 juli.

mtb? paddling? vandring? klättring? vågsurf? annat?

Tips?

Mvh

/Johannes

Vandra

Har visserligen ingen egen erfarenhet av friluftsliv i Korea eftersom jag bara varit där i jobbet och då blir det sällan tid över tyvärr.
Vad jag vet är i alla fall att bergsvandring är ett populärt helgnöje för många koreaner.

Gut Pfad.

Jag har ingen personlig erfarenhet heller, men som ovan skribent pàpekar är bergsport och hiking en otroligt populär fritidsysselsättning. Bl.a vet jag att det sáljs ca 2 miljoner par vandrings/bergs-kängor och -skor per àr i SydKorea (ca. 40 miljoner invânare, 60% av landets yta täckt av berg).

Hoppla, hur har du lyckat komma över en illegal spionfilm betr. den superhemliga presentationen av vâr senaste höst/vinter-kollektion i N-Korea?

Jag var i Korea för något år sedan, Var där på klassresa så det blev inte så mycket äventyr men några tips kan jag ge. Att ge sig ut på vandring i någon av de populära vandringsparkerna är en upplevelse i sig. Vandringen är mycket lätt men koreanerna gör det till stora expeditioner. Det är en upplevelse i sig att se.....

Andra saker som bör upplevas är tempelområden och någon stor fiskmarknad.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg