Hejsan, hoppas att någon här kan hjälpa till. Jag har en mycket trevlig pulsklocka modell Garmin 405. I klockan kan man spara positioner, eller skriva in en position man vill ta sig till, men formatet (eller vad man ska säga) som man skriver in koordinaterna i är annorlunda än det som man använder inom t ex geocaching, och det är ju lite tråkigt.
Så jag tänkte höra om någon vet vad formatet i 405:an kallas, och om man på något sätt skulle kunna göra om det till, ja "vanliga" koordinater som man skriver in i t ex en handburen GPS. Och tvärt om.
ursäkta min för att jag inte vet vad det kallas, jag är helt nybörjare i detta. Jag tänkte att om någon är haj på detta så förstår du vad jag menar.
Exempel på hur det kan se ut i min klocka:
N 60°06.301'
E019°53.511'
Så jag tänkte höra om någon vet vad formatet i 405:an kallas, och om man på något sätt skulle kunna göra om det till, ja "vanliga" koordinater som man skriver in i t ex en handburen GPS. Och tvärt om.
ursäkta min för att jag inte vet vad det kallas, jag är helt nybörjare i detta. Jag tänkte att om någon är haj på detta så förstår du vad jag menar.
Exempel på hur det kan se ut i min klocka:
N 60°06.301'
E019°53.511'