Såhär är det. Jag skulle vilja, gärna på ett enkelt sätt, göra så att mina gps-tracks blir synliga i gps:en som "karta". Där jag rör mig finns rätt mycket stigar och leder som inte finns med på friluftskartan pro V3. Därför vore det sjukt praktiskt om det gick att göra om spåren efter mina promenader längs dem till transparenta "överlägg". Att välja "visa spår" på gps:en är ett dåligt alternativ då det bara går att visa ett i taget (dessutom tar spåren upp väldigt mycket minne).
Om man kör windows är lösningen jättelätt då man kan köra programmet gpx2img. Men jag har ingen windowsmaskin och undrar därför hur nån som har mac gör för att åstadkomma samma sak? Om det innebär fler steg än för windows gör inget bara jag hittar en lösning som inte betyder att jag måste byta dator.... Gps:en det gäller är en Garmin 62st (men jag antar samma lösning funkar på alla nyare Garmin).
Om man kör windows är lösningen jättelätt då man kan köra programmet gpx2img. Men jag har ingen windowsmaskin och undrar därför hur nån som har mac gör för att åstadkomma samma sak? Om det innebär fler steg än för windows gör inget bara jag hittar en lösning som inte betyder att jag måste byta dator.... Gps:en det gäller är en Garmin 62st (men jag antar samma lösning funkar på alla nyare Garmin).