Kontorsryggsäck?

Long time no säck...

alven; sa:
Eärendil; sa:
Min favvosäck i den här kategorin är annars Osprey Phase, se http://www.ospreypacks.com. Den är på 18 liter, vilket känns litet begränsat, men för sitt syfte är den klockren.

Jag kör med en Osprey Flux. Laptopficka, en massa småfack och rejält regntålig. Skön att bära även när man lassar i en massa böcker o annat tungt. Kalas.

Hej Johan och andra,

Jag håller på att se mig om efter en ny laptoprygga . Efter att ha googlat runt litet hittade jag en lyrisk recension på Osprey Focus (storebror till Flux). Då kom jag att tänka på den här gamla tråden. Johan, är du fortfarande nöjd med Flux?

Hur stor laptop kan man få ned? Är datorn lätt att få upp t.ex, när man skall slänga upp den på röntgenbandet?

Mediaspelarfacket, om jag fattar rätt så funkar den också som lock till laptopfickan? Får en bärbar CD-spelare plats?

Utvändiga fickorna för vattenflaska och mobil, bra design?

Total volym, uppfattar du den som liten eller stor?

Övriga fördelar/nackdelar?

Osprey verkar för övrigt ha uppdaterat Switch och kommit med en ny intressant lättviktsserie, Talon.

Hej igen!

Tänkte att en rapport kunde vara på sin plats nu när ämnet kom upp igen.

Jag kaufade till slut en Haglöfs Corker. För mig funkar den riktigt bra med prylfack på ena sidan och det stora på andra. I början kändes hanteringen av ryggan klumpig pga den udda öppningen, men jag har väl vant mig. Den är skön att bära trots att jag tagit bort midjebältet och bara använder bröstremmen. Jag gilar att den håller formen även om den nästan är tom. Två saker upplever jag som negativt:
- En A4-pärm går knappt in i ryggan.
- Dragkedjorna är lite "trögdragna" ibland, vilket kan göra det lite trassligt att öppna ryggan ibland när den är tom.

Helt ok. Betyg: 3,5 korkar.

mvh

Anders

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg